Startsida / Inlägg

Mitt hat mot mobiloperatören Tre

av Amanda Schulman

Ja, imorse brast det för mig. I mitt samtal med en kvinna som jobbar på Tre skrek jag så rösten brast. Jag kommer knappt ihåg när jag skrek så till någon annan sist. Det kanske var en del gravidhormoner inblandat, vad vet jag, men låt mig förklara.

Jag har alltså varit kund hos Tre i många många år. De två sista åren märkte jag att jag hade högre fakturor än alla jag kände, men det kanske var för att jag hade fel abonnemangstyp eller nåt.

Men det började med att det var någon i deras butik som lurade på mig ett bredband. Jag bestämde mig för att jag inte ville ha det efter ca tre dagar och avbeställde då tjänsten eftersom jag hade två veckors ångerrätt. Sedan dess har jag betalat för detta bredband varje månad. Jag har ringt och sagt upp det ett tiotal gånger och de säger alltid att det inte finns några anteckningar på att jag sagt upp det och att jag inte kan säga upp det. Förrän i våras, då kunde jag säga upp det för att tiden gått ut. Och då gjorde jag det. MEN JAG FÅR FORTFARANDE FAKTUROR PÅ BREDBANDET.

I januari ringde jag och frågade när jag kunde säga upp mitt telefonabonnemang. Jag fick svaret att det var i april och ringde då när april kom och sa upp abbonemanget. Jag flyttade över numret till Telia och var glad för att slippa detta helvete.

Men fakturorna fortsatte att komma. Idag när jag ringer till Tre för att fråga varför jag får fakturor för mitt abonnemang så säger de att jag aldrig sagt upp det.

Jag talade med denna tjej i säkert tio minuter och jag bad henne gång på gång koppla mig till en chef som kunde hjälpa mig med mitt ärende. Hon sa att jag fick dröja och kom sedan tillbaka och sa att chefen inte hade något att säga mig, jag fick tala med abonnemangsavdelningen om jag ville något. Jag bad henne om och om igen om hjälp att få prata med chefen – om och om igen bad hon mig vänta och återkom genom att säga att chefen inte ville prata med mig och bad mig ringa abonnemangsavdelningen SOM OM JAG INTE GJORT DET TUSEN GÅNGER.

Jag måste ändå säga det att av allt trubbel jag råkat ut för så var ändå dagens samtal värst. Jag vädjade till henne. Jag bad henne att få tala med någon som kunde ta hand om hela mitt ärende. Hon vägrade gång på gång. Alltså, jag nästan grät.

När jag sedan skrev på twitter fick jag ett tillbaka att jag var välkommen att kontakta dem. IGEN?

Jag vet att ni är många som varit med om liknande. Den totala maktlösheten som konsument. Detta inlägg var för oss.

 

  • Tjänstgörande redaktör: Mikael Hedmark, Sebastian Laneby
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB