Träna med Blossom och Kayo!

av dflex
Dflex_Blossom_Kayo

Idag har jag en ny anledning att le – det är nämligen så att Kayo kommer att vara hos oss på D-Flex Fitness som instruktör på våra Easy Fit pass på måndagar kl. 12.00-13.00 och tisdagar kl. 16.30-17.30 :) Dessutom kommer hon from den 17/9 och 4 lördagar framåt att köra sina egna Discodansklasser hos oss! Det kommer bli så kul! 170 kr/tillfälle och ni anmäler er genom att maila oss på info@dflex.se. Först till kvarn!

David_Kayo

För att toppa detta kommer vi också ha fantastiska Blossom här. Nu på måndag, den 12/9, kommer ni att kunna prova-på helt utan kostnad! Klockan 07.00 alt 19.30. Anmäl er till info@dflex.se – först till kvarn gäller här också. 

Blossom_Kayo

Många roliga nyheter helt enkelt! Kör hårt med er träning och vi ses på Skeppargatan 28 :)

Trevlig helg!

www.d-flex.se

Förvandla parken till ditt gym och träna ute i höst!

av dflex

Som säkert många av er såg var jag och Magdalena med på Nyhetsmorgon i söndags. Det var superroligt och vi fick många frågor om de övningar jag gjorde tillsammans med Magdalena. Därför är dagens övning inspirerad från de övningar vi gjorde i somras – Squat  Blasts med dynamiskt utfall. En favorit som tar på rumpa, lår, axlar och mage.

Innan ni kör igång ska ni välja en vikt som ni känner att ni verkligen kan kontrollera. Likt ni kommer att se i videon ska övningen vara så jobbig att du knappt ska klara de två sista repetitionerna. Klicka på länken nedan för att få upp filmen:

Squat Blasts med dynamiskt utfall

Gör såhär:

Del 1: Stå rak i ryggen och håll vikten med båda händerna. Tänk på att knäet inte ska gå förbi tån. Ta ett stort kliv framåt. Knäet på det främre benet ska vara rakt ovanför foten (inte i vinkel framför foten). När du har ca 2 cm kvar innan knäet nuddar marken, vrid då hela kroppen till höger och titta åt höger. Vrid sedan tillbaka kroppen till rak position, fortfarande med knäet svävandes 2 cm över marken. Gå tillbaka till stående position och byt ben, vrid åt det andra hållet. Upprepa med vartannat ben under 30 sekunder.

Del 2: Huka dig ner så långt du kan, samtidigt som du håller vikten med båda händerna. Tänk på att ha hela fotsulorna i marken. Sträck upp hela kroppen så att du har vikten ovanför huvudet med raka armar. Upprepa rörelsen dynamiskt under 30 sekunder.

Lycka till och trevlig helg!

www.d-flex.se

Förbättra hållning hemma med dessa övningar!

av dflex

En fråga som är väldigt vanlig bland mina klienter är hur de kan förbättra deras hållning.
Det som gäller är kontinuitet samt ett och samma övningsmönster. Med dessa övningar kommer ni garanterat att få en bättre hållning. Det bästa utav allt? Det enda du behöver är en gummiband!

Gör så här:

IMG_3681IMG_3685IMG_3683
1. Stå med ryggen mot en vägg. Se till att hålla hakan parallellt med golvet, sänk axlarna och pressa armarna mot väggen med handflatorna utåtvänt. Sedan lyfter du armarna uppåt så att de hamnar rakt över huvudet (tänk dig som när du gör snöänglar) och ner till utgångsläget igen. Repetera 30-60 sekunder.

IMG_3687 IMG_3690

2. Fäst ett gummiband på en dörrs handtag. Backa så att det blir motstånd och se till att du står med hakan parallellt med golvet och sänkta axlar. Börja med att ha helt sträckta armar, spänn ihop skulderbladen och sedan dra armarna mot höfterna. Därefter går du långsamt tillbaka till de sträckta armarna igen. Gör detta i 40 -60 sekunder.

Repetera dessa 2 övningar i 3-5 omgångar per tillfälle!

www.d-flex.se

Sommarens träningsmål är avklarade!

av dflex
Mini flex

Mina största uppsatta träningsmål är uppnådda! Denna sommaren hade jag vissa mål som låg högst upp på prioriteringslistan när det gällde träning. Jag är både stolt och nöjd, för visst ska man vara det när man når sina mål? Dessa mål gällde faktiskt inte min egen träning. Det var nämligen så att min största prioritet var att lära Mini flex att cykla och få bättre koll på simningen!
Vi kämpade runt kvateret varje dag minst 1 timme åt gången! Det blev roligare och roligare för varje gång vi cyklade och till sist lossnade det för lill-tjejen:) Såååååå stolt jag är! Vilken kämpe! Här hittar ni ett klipp på resultatet!
Men vi var inte klara. Vi hade simning kvar.. Detta var en utmaning för vår hjältinna. Vi körde samma övningar jag lärde mig i Viken som 7-åring när jag tog simborgarmärket. Jag var i Sverige under ett sommarlov hos mina Morföräldrar och det var där jag lärde mig simma! Vi körde våra övningar i vardagsrummet varje förmiddag efter frukost. Inget gnäll från Mini flex, hon var på hugget! Så när det var dags att testa hennes skills i poolen gick det alldeles strålande!

Ja, det är klart föräldrar blir extra stolta över sina barn. Jag måste erkänna att jag dessutom är stolt över mig själv:)

www.d-flex.se

Punktträna rumpan med Heel to Sky raises!

av dflex
IMG_3701 IMG_3702

Den här övningen är suverän för att verkligen isolera glutens maximus (med andra ord rumpan)! Övningen är även bra för ländryggen och höfterna. Man kan köra den på altanen, i trädgården eller varför inte framför TV’n (det är även ett bra sett att få din partners uppmärksamhet om de titta på fotboll..)

Gör så här;
1. Ställ dig på alla fyra och sträck ut ena benet rakt bak
2. Pointa tån bakåt, spänn hela benet och lyft upp mot taket
3. Sänk sakta ner benet igen
4. Upprepa 3 x 10-30 / per ben

www.d-flex.se

Throwback Thursday; Fångarna på fortet

av dflex
fpf.FPF

Nu när det är “Throwback Thursday “ ska jag berätta om en riktigt roligt upplevelse jag hade när jag gjorde “Fångarna på Fortet “ med Jonas Hallberg, Joakim Nätterqvist och Magnus Hedman. Vi mötte “Musses Fighters” som beståd av själva Musse Hasselvall, föredetta världsmästaren Armand Krajnc, dåvarande boxningsmästare Frida Wallberg och Andreas Halldén som också var en rutinerad kampsortskille.
På papperet såg det mörkt ut för oss men jag tänkte att det var lugnt då vi ändå hade en del sportstjärnor i laget. Vi hade ju före detta landslagsmålvakten som har spelat i Premier League, en riktigt duktig atlet i Joakim och sedan en förre detta landslagsspelare & Quarter Back med mig. Ja och min tanke om Jonas var att han kommer att få med sig 1-2 nycklar, kanske? Det blev en jämt och spännande kamp! Till slut vann vi och det var tack vare… JONAS!!! Han tog mest nycklar av alla i laget och det var utan tvekan en av de roligaste Fångarna på fortet avsnitten den säsongen! Dessutom fick jag nya vänner för livet :) Tack åter igen för en riktigt roligt helg i Frankike!

www.d-flex.se

NYA FAMILY #2

av dflex

IMG_3705 IMG_3708
Idag fick jag in en rykande färsk kopia av ”Nya FAMILY” #2 här på gymmet. I den hittar du en intervju med mig om det viktigaste i mitt liv, mina barn. Jag ger er en 5-sidig inblick om hur det är att vara tvåbarnspappa, vad som ger mig mest glädje i livet samt mitt bästa pappa-tips! Så missa inte denna tidningen för er som också är föräldrar.

www.d-flex.se

Min hjälte!

av dflex
13582021_10153660752007967_7082691293784355706_o

Sommaren är kort tyvärr, men vilka härliga minnen man har med sig. Det blev tyvärr även sorliga minnen för min del då jag förlorade min hjälte. Jag har haft turen att ha en storebror som var helt enkelt fantastisk.
Sedan jag var liten, ville jag alltid vara som vår George. Stark, rolig, omtänksam, generös. väldigt intelligent, med höga värderingar. Han var en fantastisk vän, bror, son, pappa, farfar & make. En helt enkelt underbar kille.
Det är tack vara honom att jag sitter här och skriver denna bloggen . Förutom att lära mig vikten i att träna, hjälpte han alltid till med läxorna. Han hämtade oss från skolan och jag fick till och med rida på hans starka axlar hela vägen hem (som tog en halvtimme). Jag och min bror Joe hade situps och push ups tävlingar sedan vi var 6-7 år tack vara honom!
Vi hamnade i över 70 reps i båda grenarna. Vi lekte och var super aktiva barn för att han som 16 åring pojke orkade bry sig om och ta hand om oss ungar.
Desto äldre han blev, desto mer imponerad blev jag av min bror som människa. Hans sett att bete sig åt mot andra människor. Hur bra han var som pappa till sina barn. Hur empatisk han var som medmänniska. Hur han alltid såg det positiva även i svåra tider. Framförallt hans förmåga att kunna förlåta och går vidare med glädje i sitt liv, även om han blev sårad.

13619852_10153660754387967_4124844652883419843_n

Han gick plötsligt bort samma dag som jag fyllde år.
Förra året gick dessutom min Far över till andra sidan. Som jag ser det nu så har jag två änglar som vakar över oss. Jag känner deras styrka inom mig och alla deras visdomsord flyter genom mina tankar. De kanske inte finns i denna dimension som jag befinner mig i men deras själar förblir i evighet. På detta vis kommer du Pappa och käre George alltid, alltid att finns vid min sida.
Love, David.

www.d-flex.se

Kategorier Blogg, inspiration | Kommentarer
Taggar bror, familj, hjälte

Veckans träningsövning; Höftlyft

av dflex
HöftlyftHötflyft

Morning Champions!
Den här veckans övning blir liggande höftlyft. Liggande höftlyft är en av dem mest väsentliga övningarna för båda tjejer och killar eftersom man får en ökad stabilitet ,styrka och rörlighet i just höft partiet. Musklerna som är i fokus är ;

  1. Rumpan
  2. Baksida lår
  3. Ländryggen
  4. Höftböjen

Även magmusklerna får stimulans med denna övning.

Gör så här:
Lägg dig platt på ryggen med böjda ben och fötterna lite mer än axel brett isär samt att hälarna är cirka 30 cm nära rumpan. Lyft sedan höfterna upp mot taket så att låren är parallella med överkroppen i slutläget. Spänn 2-3 sekunder och repetera 10-30 recitationer i 5 omgångar.

Höftlyft med kettlebell Höftlyft med kettlebell

Kör 2 ”uppvarnings sets” på 30 reps utan vikt sedan ökar du belastningen med antigen en kettlebell, skivstång eller hantlar. Alltså har du belastning på de sista 3 repetitionerna.

Lycka till!

www.d-flex.se

NYHET; DANCE FIT

av dflex
cary_me_home_retusch

Vår senaste nyhet på D-Flex Fitness tillsammans med David Seisay och dansaren Cary Ylitalo heter Dance Fit. Det är ett fartfyllt träningsprogram med hög energi! Vi fokuserar på att ha roligt och att komma i form, snarare än avancerade rörelser.
Genom Dance Fit ökar du din fettförbränning, kondition, koordination och rörlighet. Övningarna fokuserar på rumpa, lår, mage och axlar.

Period: 12/9 – 21/10
Tid: Måndagar och fredagar 16.30-17.30
Du signar upp dig genom att klicka in dig HÄR!
Vi ses i höst!

www.d-flex.se

Sida 1 av 74
  • Tjänstgörande redaktör: Joakim Magné
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Håkan Andreasson
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: http://support.aftonbladet.se/
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB