Alla muskler behöver aktiveras

av dflex

Styrketräning_
Styrketräning

En del kvinnor protesterar och säger att de inte vill styrketräna eftersom de inte vill se ut som män. Min mormors fasa var att ha muskulösa armar som Starke Arvid, en brottare från hennes ungdom. Jag lugnade henne med att kvinnor inte börjar se manliga ut även om de styrketränar: de producerar helt enkelt inte tillräckligt med testosteron.
Alla de viktiga musklerna i kroppen behöver stimuleras, eftersom muskler bränner mer kalorier. Det gäller kvinnor lika mycket som det gäller män!

Styrketräningspassen kan du planera in på morgonen, vid lunch eller efter arbetet. Även i det avseendet måste du prioritera dig själv. Vissa får för sig att styrketräning är värsta egotrippen – men att hålla sig frisk är varken att vara självisk eller att skämma bort sig. Det är det bästa du kan göra för dig själv och därmed även för dina nära och kära.
Kom ihåg det!

Ikväll befinner jag mig i Malmö tillsammans med Rob n Raz! Hoppas att vi ses där.

www.d-flex.se

Veckans träningsövning; Pushup Dumbell Row

av dflex
CASH4018 CASH4019

Pushup Dumbell Row. Övningen är tagen ur min bok, ”Träna med D-Flex, Stjärnornas PT”.

Stå i armhävningsprosition med spänd överkropp och mage och med fötterna isär för att få bättre balans. Lyft sedan hanteln upp mot höften. Spänn en halv sekund, sänk ner handeln till golvet och gör sedan samma sak med andra armen. Repetera övningen 10-20 gånger eller 30-60 sekunder om du gör på tid.

www.d-flex.se

Före & Efter på bara 6 veckor!

av dflex

1. B:A3. B:A 2. B:A 5. B:AFöre & efter bilder tagna efter mina träningsprogram!

På måndag är det dags igen! En ny termin med mina 6 veckors träningsprogram startar och jag ser fram emot att kickstarta höstens träning tillsammans med dig.
Jag har tagit fram massa träningsprogram som passar alla oavsett tidigare erfarenheter, mål eller dagsfysik. Man behöver absolut inte vara tränad sedan innan och om du har varit igång sedan länge med din träning så lovar jag dig att du kommer att bli utmanad och känna utveckling under dina veckor hos oss.

De olika programmen som startar den 1/8 hittar du nedan. Klicka in för mer info samt för att signa upp dig. Starta din träningshöst tillsammans med mig!

Easy Fit – Ett program som är skapat för dig som vill komma igång med din träning.
Bikini Fit – Ett program som är high impact och har fokus på lår, rumpa, mage.
Body Fit – Ett program som är low impact (innehåller inga hopp & passar perfekt för dig som tidigare haft knä/rygg problem) som har fokus på hela kroppen.
Ultimate Fit – Ett träningsprogram som passar utmärkt för dig som vill ha en tuff träning som även utförs inne i vårt fullt utrustade gym.
Sedan vill jag att ni håller koll på Dance Fit som lanseras senare i höst..

Vänta inte längre utan välj att investera i dig själv och anmäl dig till de program som du känner passar dig bäst. Har du frågor får du självklart se till att maila in dessa till info@dflex.se
Vi ses på måndag!

www.d-flex.se

Har du brist på magnesium?

av dflex
Magnesium

Tycker du att du äter, tränar och sover bra men ändå känner dig trött och till och med ibland har sömnsvårigheter? Det kan vara så att du eventuellt har magnesium brist.
Det är en viktig mineral som har många funktioner i din kropp och bristen på detta ger flera negativa symptom. Just som de två ovan – trötthet och sömnsvårigheter. Det är bara få av flera symptom.
För att öka ditt intag av magnesium så har jag listat några utav de råvaror som du kan lägga extra fokus på i din kost. Om du ändå känner att du inte får i dig tillräckligt med varierande livsmedel så finns det även kosttillskott att köpa.

Livsmedel som du kan öka intaget av magnesium;

  • Nötter
  • Frön
  • Råris
  • Gröna bladgrönsaker
  • Fisk

Kosttilskott av magnesium är till för att du ska minska trötthet och utmattning, det är muskelavslappnande samt ska hjälpa dig att behålla nervsystemets normala funktion.
Dessa hittar du hos hos på D-Flex Fitness i receptionen.

www.d-flex.se

Företagsträning

av dflex

IMG_2110 IMG_2111För mer info skicka iväg ett mail till info@dflex.se, så kanske vi ses på din arbetsplats i höst!

Visste du att vi på D-Flex Fitness erbjuder dig och ditt företag ett skräddarsytt träningsprogram?
Det kan innebära allt från att jag kommer till ert företag och ger er föreläsningar, till att jag kombinerar det med ett träningstillfälle eller om du och dina kollegor vill komma i grupp och träna regelbundet under en period hos oss på Skeppargatan. Det mesta går att ordna och är du taggad på att få en riktig kickstart i höst samt förstärka teamkänslan på arbetet så är du mer än välkommen att skicka iväg ett mail till info@dflex.se för mer information. Självklart kan jag hjälpa till med kosten också!
Kom ihåg att all träning är bra träning och det resulterar även i mindre sjukfrånvaro, bättre hälsa, skapar motivation och mycket mera. Så det är en väl värd investering i dig, i arbetet och i dina kollegor! Vi ses på din arbetsplats.

www.d-flex.se

Håll dig i form under sommaren!

av dflex

Skärmavbild 2016-07-22 kl. 11.51.21
Skärmavbild 2016-07-22 kl. 11.52.01

Bilder lånade från @magdalenaschroder Instagram

Hej allesammans. Hoppas att ni har haft en bra vecka. Som ni vet, så skulle ni få följa med mig och Magdalena Schröder i TV4 Nyhetesmorgon där vi skulle visa ”hur du håller dig i from” under sommaren. På grund utav bland annat Bråvallafestivalen och andra tråkigheter som händer runt om i världen så har vi haft ombokningar med vår medverkan i tv-rutan.
Det betyder dock INTE att vi ligger på latsidan. Jag & Magdalena tränar både i gymmet och ute i sommar Sverige och vi ger er massvis med härliga träningstips på Instagram! Startskottet har gått och det har redan gett bra resultat. Är du intresserad utav att följa vår träningsresa, få inspirerande övningar till semestern eller bara rent utav nyfiken utav vad vi hittar på så kika in på min Instagram HÄR och du hittar Magdalenas Instagram HÄR.
Vi ses!

www.d-flex.se

Gurkmeja är antiinflammatoriskt

av dflex
Gurkmeja

Gurkmeja har varit på mångas läppar det senaste. Det är nämligen så att vi har uppmärksammat dess antiinflammatoriska egenskaper. Det är väldigt vanligt att användas i matlagning för både smak och färg. Nu används det även flitigt i juicecentrifugen för att tillsätta lite extra hälsofördelar till din färska juice. Visste du att gurkmeja dessutom neutraliserar socker i kroppen?
Idag finns det kosttillskott där du får i dig alla dessa nyttigheter från ekologisk gurkmeja. En annan hälsofördel med dessa kosttillskott är att det är en riklig mängd curcumin som har antioxidativa egenskaper och motverkar att fria radikaler bryter ner våra celler..
Dessa hittar du bland annat hos oss i receptionen på D-Flex Fitness! Kom ihåg att ha en balanserad kost och att kosttillskott inte ersätter en allsidig kost.

www.d-flex.se

Start första augusti!

av dflex

IMG_3189Bild från ett utav mina Bikini Fit pass. Snart är det dags igen.. 
IMG_3210

Hej allesammans. Hoppas att ni njuter utav sommarvärmen!
Jag vill redan nu tala om att det är hög tid att signa upp sig för våra träningsprogram. Vi kör bootcamps löpande. De är 6 veckor rullande med 12 träningspass inklusive kostschema, start 1 augusti. Du får fantastiska resultat med mina koncept. Det finns många spännande nyheter på höstschemat. Anmälan sker HÄR. 

Det är dags att köra igång efter sommaren! Så se till att kickstarta din träningshöst hos oss på D-Flex Fitness. Jag ser fram emot att träna ihop med dig.

Veckans träningsövning; Side Raises

av dflex
CASH4146 CASH4148

Side Raises. Övningen är tagen ur min bok, ”Träna med D-Flex, Stjärnornas PT”. Du kan köpa den i receptionen hos oss på D-Flex Fitness. Införskaffa dig den för fler inspirerande träningsövningar!

Ställ dig i bellyback-maskinen med kuddarna strax under höfterna. Korsa ditt vänstra ben framför det högra och placera höger arm på magen för att finna stabilitet. Rulla långsamt nedåt; sträck ut överkroppen och rulla sedan uppåt tills du får en sammandragning på sidan av överkroppen. Repetera 6-10 gånger. Byt sida.
Gör inte denna övning på tid.

Denna övningen passar utmärkt i kombination till den här övningen.  Sätt ihop ditt egna core program med fler utav mina bål övningar som du hittar i boken eller i bloggen.
Och kom ihåg – njut av det härliga sommarvädret i mellan åt!

www.d-flex.se

 

Sida 1 av 73
  • Tjänstgörande redaktör: Linnea Carlén
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Håkan Andreasson
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: http://support.aftonbladet.se/
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB