Startsida / Inlägg

Håkan om kritik och missförstånd

av Tina Löfström

Min största inspirationskälla i livet är alla mina kunder och alla som kommenterar här på bloggen. Det är nämligen ni som kommer med fantastiska exempel, berättelser och funderingar som gör att jag utvecklas. Det är alltid lika spännande att få feedback, kloka tankar och infallsvinklar från olika håll. Mer än ofta lär jag mig både det ena eller det andra och det är det som gör mitt jobb till det roligaste i världen! Ett exempel på detta är Håkan Wiklund som kommenterade under inlägget: Den som gräver en grop åt andra, är en liten lort.

Inlägget handlar om att ge kritik direkt och till den det berör istället för att prata med andra om det. Håkan reflekterar vidare kring hur många konflikter grundar sig på missförstånd och att detta bör redas i:

2jgadg
Håkans kommentar i text:

””Du vill hellre att personen som tycker att du gjort fel säger det till dig – än till alla andra på jobbet.”

Absolut. Dels för att – som du skriver – få veta, så att man kan rätta till. MEN, det finns ett skäl till – som ofta förbises men som många gånger är lika viktigt – nämligen att den som bär på kritiken kanske grundar den på ett missförstånd, en felaktig föreställning eller – helt enkelt – en lögn eller ett löst rykte. Inte helt ovanligt på våra arbetsplatser och i andra sammanhang. Och om man i ett sådant fall framför kritiken till den det gäller så får vederbörande en rimlig chans att reda ut missförståndet, rätta till den felaktiga föreställningen, punktera lögnen… eller vad det nu kan vara.

Tack för en fantastisk blogg!”


Stort tack för det insiktsfulla tillägget, Håkan! 

Lycka till!
Tina Löfström

  • Tjänstgörande redaktör: Hans Österman
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB