Startsida / Inlägg

Twitter gör en Facebook – öppnar för reklam

av Peter Pettersson

Twitter kommer att införa en ny funktion där man lägger in främmande innehåll i Twittrares timelines. Det är Twitter som gör urvalet och som användare kan man inte styra vad som kommer in i ens timeline.

Den officiella förklaringen från Twitter är att man ska göra användarens timeline mera relevant och intressant. Men exakt hur de tweets som Twitter lägger in i timelinen kommer att se ut är inte klart. Om det kommer att blir som på Facebook med mängder med irrelevant och störande reklam eller inte är för tidigt att säga

Så här beskriver Twitter förändringarna:
”Additionally, when we identify a Tweet, an account to follow, or other content that’s popular or relevant, we may add it to your timeline. This means you will sometimes see Tweets from accounts you don’t follow. We select each Tweet using a variety of signals, including how popular it is and how people in your network are interacting with it. Our goal is to make your home timeline even more relevant and interesting.”

Men det kanske helt enkelt är så att ”there’s no such thing as a free lunch”.

  • Tjänstgörande redaktör: Mikael Hedmark, Sebastian Laneby
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB