Startsida / Inlägg

Är det här Melodifestivalens fräckaste reklamkupp?

av Tobbe Ek

Vänta lite nu. Kom Robin Bengtsson undan med en mycket smart produktplacering i går kväll?

Det kan faktiskt vara så.

För i delfinalen i Växjö såg det ut så här i inledningen av I can’t go on.

Bild: SVT
Bild: SVT

Men i finalen såg det ut så här.

Bild: SVT
Bild: SVT
Bild: SVT
Bild: SVT

Ni ser va?

I sju sekunder syntes den här sprillans nya klockan tydligt i tv-rutan. Och sen i ytterligare sju sekunder när Robin sjöng om sin vinnarlåt i slutet av tävlingen.

Bild 2017-03-12 kl. 16.00.44
Bilder: SVT

Snacka om potentiell fräckis, eller vad säger ni?

Nu spekulerar jag vilt, men tänk att en klocktillverkare såg den tomma handleden i tv-rutan under Robins första framträdande och kanske lyfte på luren för att försöka komma åt den outnyttjade reklamytan? Det känns som ganska värdefullt marknadsföringsutrymme i alla fall.

REN SPEKULATION SÅ KLART. Och en kul spaning…

 

alcazar Anton Ewald carola David Lindgren esc gina dirawi Henric von Zweigbergk loreen mede melodifestival måns Måns Zelmerlöw norge Oscar Zia perrelli Robin Bengtsson saade sanna nielsen schlager zweigbergk
  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Emelie Anderberg
  • Nöjeschef: Ylva Niklasson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Håkan Andreasson
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB