Startsida / Inlägg

Se framtidens grafik och ansiktsmodellering

av Jonas Högberg

Grafikkortföretaget Nvidia har skapat en ny teknik för att rendera ansikten i, förslagsvis, framtida tv-spel. Tekniken kallas Face Works och ser onekligen oerhört imponerande ut. Grejen är bara att den samtidigt är oerhört krävande, du behöver en monsterdator om Face Works ska kunna implementeras i 1080p med 60 bildrutor i sekunden. Playstation 4 och nästa Xbox kommer antagligen inte klara det.

Hoppa fram till 8:40 om du inte vill höra bakgrunden till tekniken.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB