”Hyper light drifter” visar vilken skönhet som dväljs i 2d-grafik

av Jonas Högberg

”Hyper light drifter” är skoningslöst mot mina salivkörtlar. Det är så vansinnigt vackert och stämningsfullt att jag inte kan göra annat än dregla när jag tittar på den senaste trailern.

”Hyper light drifter” släpps till Wii U, Playstation 4, Playstation Vita, Xbox One, pc, Linux och Mac våren 2016.

Hideo Kojimas sista ”Metal gear solid”-trailer

av Jonas Högberg

Det har snart blivit dags att tacka av Hideo Kojima från ”Metal gear solid”-serien. Ovan ser du speldesignerns sista egenregisserade ”MGS”-trailer. Den bjuder på en hel del tillbakablickar till tidigare spel, men också ett löfte om att ”Metal gear solid V” är det fetaste spelet i serien hittills. Vi får se om vi instämmer nästa vecka.

”Metal gear solid V: The phantom pain” släpps till Xbox One, Xbox 360, Playstation 4 och Playstation 3 den 1 september.

Kategorier 360, ps3, ps4, Xbox One | Kommentarer

Bollywood möter Hollywood i nya ”Madden NFL 16”-trailern

av Jonas Högberg

Du är kanske som jag: totalt ointresserad av allt vad ”Madden” heter. Men den här trailern måste du se. Den handlar nämligen inte så mycket om amerikansk fotboll som den handlar om Bollywood-dans, hårdkokta gangsters och knasig ”Kung Fury”-attityd.

Det kan faktiskt vara årets bästa speltrailer.

”Madden NFL 16” släpps till Playstation 4, Playstation 3, Xbox One, Xbox 360 och pc den 25 september.

Kategorier 360, pc, ps3, ps4, Xbox One | Kommentarer

”Trine 3” erbjuder sagoskimrande vyer

av Jonas Högberg

”Trine 3” är släppt till pc! Och det ser ungefär tusen gånger vackrare ut än tvåan som ju redan det var väldigt fagert. Vill man ha sig en frejdig plattformare till livs är det här antagligen ett ganska bra val.

”Trine 3” finns ute nu till pc.

Kategorier pc | Kommentarer

”Volume” får släpptrailer

av Jonas Högberg

Stealthstrategispelet ”Volume” är indieutvecklaren Mike Bithells andra stora spel. Förhoppningsvis är det lika eget och välproducerat som förstlingprojektet ”Thomas was alone” var.

”Volume” finns ute nu till Playstation 4, pc och Mac och släpps till Playstation Vita senare i år.

Kategorier mac, pc, ps vita, ps4 | Kommentarer

”Final fantasy VII” blir 2d-beat ’em up

av Jonas Högberg

”Final fantasy VII” har kanske aldrig varit hetare. Som bekant håller Square-Enix på att utveckla en remake av det klassiska Playstation 1-spelet – men även andra projekt är i görningen. Singapore-baserade spelstudion PD Design har nämligen fått för sig att göra ett sidoscrollande 2d-beat ’em up med Cloud och Tifa i huvudrollerna. Eftersom man inte har någon licens att tala om kommer ”Final fantasy VII: Re-imagined” att vara gratis att spela, men det är osäkert om det räcker för att hålla borta Square-Enix advokater.

Spelet ser faktiskt rätt snyggt ut och innehåller både summons och materia-baserade combos. Det går till och med att kalla in Barret som eldunderstöd.

I nuläget finns ett demo att ladda ner från spelets hemsida.

Kategorier fanprojekt | Kommentarer

Tre ”GTA V”-klipp som fångar spelets bredd

av Jonas Högberg

Det har varit en bra vecka för ”Grand theft auto V”-relaterade klipp. Youtube-användaren Abstract Mode har iscensatt en rad knasigheter och oegentligheter i spelet som vi får ta del av via säkerhetskameror. Slutresultatet är både stilsäkert och roligt.

I ett annat klipp har världens bäste fotbollsspelare Cristiano Ronaldo tagit sig in i ”GTA V” för att sno bilar och fånglo på strippor. Och i ytterligare ett annat klipp får vi se en fullständigt bisarr motorvägskrock med tjogtals av medverkande fordon.

Kategorier fanfilm, Nöje | Kommentarer

Roboten och bönstjälken till Playstation 4

av Jonas Högberg

Det udda bönstjälkklättrarspelet ”Grow home” släpptes tidigare i år till pc, och nu är det på väg till Playstation 4. Spelet sägs vara inspirerat av ”Wall-E” och ”Liftarens guide till galaxen”.

”Grow home” släpps till Playstation 4 den 1 september.

Kategorier pc, ps4 | Kommentarer

”Super Mario maker” är den enda verktygslåda du behöver

av Jonas Högberg

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: ”Super Mario maker” ser sjukt häftigt ut. I den här videon förklarar Nintendo hur du bygger dina egna banor och det verkar onekligen vara ett lättförståeligt och intuitivt system. Men jag förstår inte hur de tänkt när de säger att nya föremål låses upp dag för dag. Ska det verkligen behöva ta nio dagar innan man kan bygga banor med spelets alla objekt och föremål?

”Super Mario maker” släpps till Wii U den 11 september.

Kategorier wii u | Kommentarer
Sida 1 av 202
  • Tjänstgörande redaktör: Micke Andersson
  • Chefredaktör, ansvarig utgivare och VD: Jan Helin
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: http://support.aftonbladet.se/
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB