På plats i Japan efter pallplats på Brands Hatch!
avFörra helgens inhopp i brittiska F3 gick helt klart godkännt. Även om jag hade siktat på att åka dit och försöka få med mig en vinst eller två. Men efter motorproblem hela fredagen samt en bilsetup som gått lite i fel riktning sedan sist jag var där, så måste jag ändå vara nöjd med min insats. Enda gången på hela helgen som allt kändes bra (bil, motor samt körning) var i det andra racet, men det är ju såklart alldelles för sent. Ändå så var det en nyttig erfarenhet att ta med sig i framtiden. Faktum är att i andra racet så var jag riktigt upphållen av Chilton och Christo särskilt i första halvan av racet, och hade även inga problem att hålla helgens raket ”Ricciardo” bakom mig. Orsaken till det var att inför race 2 så gjorde vi dramatsikt stora ändringar på bilen eftersom vi inte hade hittat rätt på hela helgen. Och det visade sig att det vi gjorde var steg helt i rätt riktning, men tyvärr lite väl sent bara… Kan även säga att när jag fick en bil som funka bra så var även körningen på sin plats.
Så det blev tillslut ett positivt besked inför Japan avslutningen nu i helgen!
På tal om den! Nu är det verkligen upp till bevis. I helgen ska allt avgöras och jag ser faktiskt verkligen framemot det! Har hört från teamet att en viss Iguchi tydligen är väldigt nervös… Nu ska jag verkligen ge allt för att ta hem det här!
Nu är det sängdags för min del!
Hade bra
/Marcus
—————————————————————————————-
Angående att jag körde helgens tävlingar i INV klassen istället för INT. Orsaken var att teamets två förare hade press från sponsorer/managers att bli topp 8 i mästerskapet. Och det fanns en risk att jag skulle slå dem om jag tog mycket poäng. Så det var anledningen att jag fick köra i INV klassen där man inte får poäng.