Målvikten är nådd!

.
.
För 6 veckor sedan vägde jag 69.8 kg. Jag hade ca 5 kg ”kvar” sedan graviditeten för 2 år sedan, då jag gick upp 20 kg. Jag har helt ärligt inte brytt mig så mycket om att försöka gå ned de där kilona tidigare, men för 6 veckor sedan beslutade jag mig för att försöka bli av med dem en gång för alla, och idag har jag gått ned 5 kg och väger 65 kg, som också var mitt mål!

Kosten

Jag lade om kosten helt, har i princip inte ätit några kolhydrater alls (pasta, ris, potatis, bröd, mjöl och socker). Mina måltider har bestått av mycket proteiner som  kött, fisk, kyckling och ägg i olika former. Till varje måltid har jag också ätit något fett (faktiskt mycket) som creme fraichröror, gräddsåser,Fetaost, Mosarella, och mycket olika ostar. Mycket nötter och frön, och grönsallader i alla möjliga former till varje måltid förstås!

                                     Så här ser jag ut nu!                      Så här såg jag ut den 16 maj!
Motionen
Om ni undrar över motionen, så kan jag berätta att jag de första vekorna inte rörde nämnvärt på mig. Vecka nr 3, 4 och 5 tog jag raska prommenader på mellan 45 min och 2 tim, ca 4-5 dagar i veckan.
Framtiden
Jag har sprungit 4 km en gång och det tog mig hela 26 min… Där kan man säga att jag har lite att jobba på… Det positiva var, att jag tyckte att det var väldigt skönt och kommer att börja springa, kravlöst, när andan faller på. Kanske, kanske kommer jag så småning om (ingen stress) att springa ”vårt” spår 5,7 km på 30 min, som jag gjorde under mina glansdagar! Vad gäller kosten kommer jag att fortsätta att äta sparsamt med långsamma kolhydrater, dra ned något på fettintaget och fortsätta att äta mycket proteiner och grönsaker!
Önskar er alla en toppendag!

.
.

Fler blogginlägg från Drömhus

Senaste artiklarna från Härligt Hemma