Bäva Microsoft – Alfred testar Kinect like no other man before him!
avAlfred pressar Kinect så hårt han kan – till Microsofts stora fasa. Här nedan ser ni utdrag från hans liverapportering under torsdagkvällen. Ni hittar E3 Väldigt Live här (förutsatt att det fortfarande är typ den 17 juni 2010).
22.29: NI har sett bilderna. Nu ska ni få läsa domen! Vad tyckte jag egentligen om Kinect? Jo, att mjukvaran är oväntat bra. Och hårdvaran oväntat dålig. Spelade Kinect Adventures, typ fem olika minispel. Forsränningen var som väntat väldigt rolig. Kan verkligen se det konkurrera med Wii Sports. Hinderbanan hade jag också rätt kul med.
Men. Hårdvaran, som sagt. Microsoft lovade att fördröjningen (mellan rörelse i verkligheten och rörelse på skärm) från ifjol skulle var så gott som eliminerad. Jag känner inte ens någon skillnad. Det är fortfarande ett kraftigt glapp. Och trots att Kinect ska vara så jävla avancerad så funkar den i princip som en Eyetoy – om man försöker sig på mer avancerade rörelser, som att hålla händerna bakom ryggen, får avataren ryck. Enormt pinsamt, ser fruktansvärt buggigt ut.
22.30 Jag kan lova att jag betedde mig som en galning för er skull. För att avslöja bristerna i Kinect-hårdvaran. De flesta andra jag sett har bara spelat på och varit glada. Det duger inte! Jag satsade på att lura och överbelasta systemet. Och det krävde inte direkt någon större ansträngning.
22.31: Drabbades av massor av konstigheter. När man skulle hoppa över och ducka under hinder så fick jag det inte att funka alls. Avataren gjorde skitkonstiga halvhopp, liksom svävade upp i luften, när jag försökte ducka, till exempel. Många av mina hopp pallade den inte replikera alls, utan stod orörlig kvar och fick hindret i ansiktet.
22.31: Och allt det här säger jag inte bara för att jag förlorade mot en TJEJ!!!!!!!!!!!!!
22:33: Ja, nu vet ni vad jag tyckte. Det enda som var woohoo! var forsränningen – eller snarare WOOHOO!!!!!
22.40: Jag tror förresten att det kommer bli fruktansvärt kul att Kinect-dansa.