E3-live

Ottsjö och Holmgren rapporterar direkt från världens största spelmässa.

Startsida / Inlägg

Play, boy

av Peter Ottsjö, spelredaktör
dead rising_playboy_1.jpg dead rising_playboy_2.jpg

Zombiespelet ”Dead rising 2” ska tapetseras med reklam för tidningen Playboy. Andra tidningar också – men av någon anledning är det screenshots med Playboy-omslag som förläggaren Capcom väljer att visa för världen. Seon King, som är nån chef på Capcom, försöker i ett pressmeddelande motivera valet så här:

– Den ”Sin City”-liknande miljön i ”Dead rising 2”, Fortune City, är en naturlig lekplats för Playboy-kaninerna.

Fast mellan raderna säger han troligen: ”Vissa av oss utvecklare blir aldrig äldre än 15 år i sinnet.”

Information

Denna blogg är inte längre aktiv. För en lista på aktiva bloggar, gå till bloggar.aftonbladet.se.

Sök

Arkiv

Kategorier

  • Tjänstgörande redaktörer: Mikael Hedmark, Jennifer Snårbacka och Emelie Perdomo
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB