Tillåt mig att dra alla över en kam
avJag har precis ringt Telia och beställt mobilt bredband så att jag kan ta med mig mina älsklingar (ni) var jag än går. Så här är det varje gång jag ringer Telia för att få hjälp samt göra av med pengar:
1. Säljaren är fucking livrädd
2. Säljaren vet ingenting utan säger hela tiden ”dröj ett ögonblick” klickar bort mig och frågar i panik sina kollegor (varför i helvete kommer jag aldrig till någon av dem?)
3. De är urlessa på sitt jobb och är inte intresserade av produkten de säljer. När man har klickat och röststyrt sig fram genom Telias djungel och kommit till exakt rätt ställe tex. ”Om du heter Malin, är en tia på tröghetskalan där ett är jättesmart och vill ha mobilt bredband så att du kan blogga om din långa röv överallt, tryck ett” då förväntar jag mig att hamna hos en freakin professor i mobilt bredband. Men nej, jag hamnar alltid hos en tant som är sur.
När jag lägger på har jag alltid en känsla av att jag har gjort ett dåligt köp. Som nu. Jag känner mig något rövknullad om ni ursäktar franskan.