Blommor till Skugge
avIdag fyller Linda 36, hurra hurra och allt det där.
Eftersom Linda är en otroligt fin människa som har peppat och stöttat mig i tre år vill jag skicka henne en fin bukett. Ett tiotal gånger har jag beställt blombud via internet och varje gång blir det problem.
När man fyller i uppgifterna måste man ange ett nummer till mottagaren vilket jag tycker är problematiskt. Om jag beställer en bukett till en vän vill jag inte att någon ska ringa henne och fråga var de ska ställa blommorna. Så jag anger alltid mitt eget nummer under mottagare.
Och varje gång ringer de upp, trots att jag alltid klickar i rutan för ”får hängas på dörr”
Samtal 1. För tre dagar sedan.
”Är du Linda Skugge?”
”Nej, jag är Malin Wollin och jag vill inte att ni ringer upp Linda Skugge, därför har jag angett mitt eget nummer”
”Jaha, ja nu ser jag lite längre ner här i beställningen att den får hängas på dörr”
Ja, alltså har du ringt till mottagaren i onödan eftersom du inte orkade läsa hela beställningen innan.
Samtal 2. I morse.
”Är du Linda Skugge?”
”Nej, jag är Malin Wollin och det här är andra gången ni ringer upp mig, jag är beställare och vill inte att ni ringer Linda”
”Okej, men får vi hänga på dörr?”
”Ja”
Samtal 3. För en liten stund sedan.
”Är det Linda Skugge?”
”Nej, det är Malin Wollin och detta är tredje gången ni ringer mig, jag vill inte att ni ringer Linda”
”Men budfirman säger att adressen inte finns”
”Det tror jag nog att den gör”
”Vi ställer den utanför”
”Fast det kan ni ju inte göra, då blir blommorna förstörda eller stulna, jag har dessutom fått ett sms idag om att hon är i London, så ute kan de inte stå”
”Men om hon inte är hemma, varför ska vi då köra dit dem?”
”Jag beställde blommorna för fyra dagar sedan och fick inte reda på att hon skulle till London förrän alldeles nyss”
”Men det kunde du väl ha berättat för oss tidigare”
”MEN JAG VISSTE JU INTE, ursäkta mig men nu blir sur”
Efter en stund kom vi överens om att ställa blommorna i kylen över helgen.