Golfbloggen

med Martin Strömberg

Startsida / Inlägg

Nike lika medieotränade som Tiger

av Martin Strömberg

Ibland tror jag att vissa människor och företag aldrig lär sig.

Istället för att gå ut och fördöma Tigers otrohet, något som de allra flesta vanliga människor ändå gör, säger de i sitt första uttalande att de tycker att han skött sig bra….

Om de hade sagt något i stil med ”Vi beklagar det som hänt och tar självfallet avstånd från Tigers otrohetsaffärer, men vi har valt att fortsätta vårt samarbete då vi har en stark tro på att han kommer tillbaks som en bättre människa och golfspelare i framtiden.”

Eller något liknande.

Det här är ju mer eller mindre en skymf mot Elin och ett okej till otrohet.

Det kanske är ett PR-tekniskt genidrag som jag inte förstår men jag är övertygad om att vanliga människor (konsumenter) skakar lika mycket på huvudet som jag och att det kommer att slå tillbaks på Nikes trovärdighet en smula.

 

  • Tjänstgörande sportredaktör: Fredrik Pettersson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB