Hockeybloggen

med Tomas Ros

Startsida / Inlägg

Djurgården och ekonomi

av Tomas Ros

Djurgården börjar nästa säsong med ett back på 4,5 miljoner kronor.
Klubbens problem ligger i de inte har en egen arena med mat, öl och loger.
Ska dra ett exempel.
Ska Djurgården sälja en tallrik pytt i panna till en åskådare är Djurgårdens kostnad för pytten 150 kronor ungefär. Så mycket vill Globen ha för att fixa maten.
Sedan måste Djurgården ”salta” och göra en vinst. Vi säger att de lägger på 20 kronor. Då är kundens kostnad 170 kronor för pytt i pannan. En dyr middag, tycker kunden, och Djurgården gör heller knappt någon vinst.
I Löfbergs Lila lagar Färjestad maten. Där kostar pytten 130 kronor för kunden och Färjestad tjänar runt 65 kronor per portion.
Kund och Färjestad är nöjda och pengarna rullar in till papa Glennert.

  • Tjänstgörande sportredaktör: Jesper Thedéen
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB