VM Guld för EM
avVi visste det – nu har andra förstått. Aftonbladets marknadsavdelning beskrivs bäst och mest korrekt med ett ord:
Världsklass!
En av världens största tidningsorganisationer – The International Newsmedia Marketing Association har utsett Aftonbladet till den tidning som gjorde bästa kampanjen under fotbolls-EM!
De syftar på några saker:
• Vår extratidning om och för de svenska supportrarna och specialsajten
• EM-bloggarna som blev samlingsplats för de roligaste supporterkommentarerna.
• Webb-tv inslagen.
• Det fantastiska magasinet EM-bibeln och extrabilagan om Zlatan.
Ordföranden Rolf Schuepher säger till Aftonbladet:
“Very impressive, well done and the most complete of all. Organizing mega events in the capital proofs once more that a newspaper is the one source of news, infotainment and service for the community.”
Polska Gazeta Wyborcza (som kom på 2:a plats) och Holländska AD Nieuwsmedia (som kom på 3:e plats).
Det är med stor stolthet och värkande axel jag meddelar detta.
Den värkande axeln är också orsakad av vår markandsavdelning.
Jag har just tacklat Lasse Anrell. Fick drygt 400 kilo bakom smällen – ändå var det min axel som tog mest stryk.
Hur Anrell mår efter det?
Utmärkt, tror jag. Han stod bredvid och tittade på.
Vi på redaktionen fick i går chans att testa vinterns snackis i hockeyhallarna:
En vadderat tacklingsdocka föreställandes Aftonbladets Lasse Anrell.
Dockan ska ut på turné till Sveriges samtliga elitseriehockeyhallar i vinter.
Världens bästa marknadsavdelning…
Passa på att tackla Anrell i vinter!