8 nyheter om Aftonbladet
av
I dag inleder vi en åtta veckor lång lanseringsperiod som kommer att sätta Aftonbladet som nyhetskälla i fokus. Supernytt för mobilen är först ut. Vi kommer att lansera åtta nyheter om Aftonbladet.
Ändå är det bara början. De åtta nyheterna är resultatet av en strategi som startat hos er – våra läsare. Under hösten och vintern har vi lyssnat på och arbetat med våra målgrupper för att utveckla Aftonbladet. Det är ett långsiktigt arbete som ska stärka Aftonbladets position som marknadsledare i alla kanaler.
Allt är inte klart ännu. Men åtta sköna grejer har vi klara som vi med start i dag kommer att berätta för er en gång i veckan under de närmsta två månaderna. Våra nyheter de närmsta veckorna kommer att handla om mobilt såvält som papperstidning och web.
Det är nu länge sedan Aftonbladet enbart kom ut på papper. Vi älskar fortfarande vår papperstidning, några av nyheterna i denna första våg rör print. Vi tror fullt och fast på papperstidningens framtid. Det finns i dag effektivare sätt att nå många människor med nyheter än att göra, trycka och sälja papperstidningar. Vår journalistik har i den digitala världen fått större arenor med nya möjligheter. Men i läsupplevelse är papperstidningen för många fortfarande en överlägsen kanal.
Aftonbladet engagerar varje dag 2,5 miljoner läsare. Det är fler än vad som någonsin läst Aftonbladet tidigare.
För er vill vi varje dag vara Sveriges mest engagerande nyhetskälla och mötesplats. Ni som följer vår kampanj ”Jobba en timme för Haiti” får en idé om vad det kan handla om.
Varm välkommen att följa våra lanseringar de närmsta veckorna! Vi kommer självklart att berätta om dem i våra egna kanaler, men också i tv-reklam. Och naturligtvis alltid här på bloggen.