Snart är Wellness här!
avVår nya tidning Wellness kommer att bli fantastisk. Ja, ja, jag är inte världens mest trovärdiga källa till den uppgiften. Jag vet. Men jag har följt vårt team sedan senhösten i detta utvecklingsprojekt och jag är verkligen omåttligt stolt.
På ett fantastiskt professionellt sätt har de utvecklat ett av våra kärnämnen för bilagorna på ett modernt sätt för en tydlig målgrupp. Jag tror att detta team visar framtiden för dagstidningars printprodukter.
Annandag påsk är det premiär för Wellness, Aftonbladets nya livsstils-magasin. Wellness är en månadstidning om hälsa ur ett helhetsperspektiv – för kropp, själ och tanke. Det riktar sig till kvinnor 25–45 år som är intresserade av välmående i alla dess former. Innehållet är en blandning av träning, inre hälsa, mat och vikt, sex och relationer samt mode och skönhet. Till tidningen knyts en grupp experter som ska ge läsarna vägledning på olika områden: Martin Lidberg, träning, Mia Törnblom, inre hälsa, Linn Heed, sex och relationer, Mia Troberg-Elonq, diet och Julia Klingener, trender och kostråd.
– Med Wellness lämnar vi det traditionella synsättet att hälsa bara handlar om att hålla sig frisk och i fysisk form. Nu fokuserar vi på helheten som innebär att det kan vara lika viktigt att ta ett glas vin med bästa kompisen som att gå till gymmet. Vi vill att våra läsare ska unna sig att må bra, säger Anna Kult, Aftonbladets featurechef.
Wellness är ett månadsmagasin i skuren A4 tryckt på glättat papper. Premiärnumret är på 140 sidor, och därefter på 100 sidor. Parallellt med magasinet lanseras en sajt, där tilläggsmaterial som ljudfiler och filmklipp kommer att publiceras.