Jens Peterson

Jens Petersson bloggar om nöjesvärlden

Startsida / Inlägg

Reklam och reklam

av Jens Peterson

Filmbolagen tycker om att använda gamla filmer när de ska sälja nya.

Vi har alla stått i videoaffären och stirrar på en dvd som påstås vara ”från upphovsmännen till Jurassic park”.

Och det visar sig att detta syftar på att en av producenternas mamma var brevvän med en kvinna vars bror brukade parkera bilar på ett café som låg på samma sida gatan som Universal studios i Los Angeles.

Men man åkallar förstås bara tidigare filmer när man tror att det ska skapa goodwill.

Det vore till exempel tänkbart att lansera Göta Kanal 3 så här:

”Av regissören till Zingo, mannen som producerade Lilla Jönssonligan och stjärnkuppen, kommer här en ny komedi i samma anda, efter manus av författaren till Mongolpiparen.”

Tänkbart, men otänkbart. Göta Kanal 3 låter nog som ett starkare varumärke.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB