Jens Peterson

Jens Petersson bloggar om nöjesvärlden

Startsida / Inlägg

Hackad reklam-tv

av Jens Peterson

Mauro och Pluras kök är ett bra tv-program. Det skulle kunna vara fantastiskt. Men nu sänds det i reklamkanalen TV 8 och på reklamkanalers vis ska det hackas och tuggas om och förstöras. Man ser att inspelningen är en fin oxfile, en maträtt med utsökta råvaror. Men idiotisk reklam-tv kräver tydligen att allt ska malas sönder i samma trista form så det blir samma billiga korv av allting. Det är inte bara de mördande tråkiga reklamavbrotten som förstör. Varje gång det pausas kommer det en trailer för vad som väntar senare i programmet. När Lisa Nilsson och Mauro Scocco sjunger Himlen runt hörnet i slutet av programmet har vi redan fått se det som smakprov tio gånger tidigare. Det känns som att matas om och om och om igen med samma scener. Först: Detta kommer att hända. Sedan: Detta kommer att hända. Sedan: Detta kommer snart att hända. Sedan: Nu händer det. Till sist: detta hände.

Så gör man smaklös pytt i panna av den godaste biff.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Nathalie Mark
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB