Jens Peterson

Jens Petersson bloggar om nöjesvärlden

Startsida / Inlägg

I finansvärlden

av Jens Peterson
exile.jpg

The Rolling Stones är ett duktigt storföretag och de vårdar skickligt sitt varumärke. När de nu släpper sitt gamla fina album Exile on Main street med extra låtar finns det gott om alternativ för den som har mycket pengar. Man kan köpa den bara som cd för normalt pris och i lyxutgåva med en liten trycksak för drygt normalt pris. Det finns också en box med cd, dvd och vinyl som kostar ca 1200 kronor.

Men shoppingen har bara börjat.

Via Rolling Stones fan club, som säljer miljontals lyxprylar med bandets logga, kan man köpa Exile on Main street i ytterligare tolv boxar med begränsad upplaga. I en, den kostar cirka 22 000 kronor, får man tre litografier signerade av någon bandmedlem. Det finns också en förpackning som väger sju kilooch ser ut som en turnéväska, fylld med nytryckta souvenirer från bandets turné 1972. 

Man kan också köpa spelkort och marker i lyxig utgåva.

Man kan också låta bli.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB