Trenden är tydlig – alkoholfritt!
avNågot märkligt håller på att hända. Systembolaget säljer sina grejer som aldrig förr, och en del av förklaringen stavas varken vin, sprit eller öl – eller jo, det gör det, men inte som ni tänkt er. Trenden är tydlig att det är mer och mer alkoholfria grejer som säljer. Bara under fjolåret ökade försäljningen av alkofria viner, cider och öl (det är väl ingen större poäng att sälja alkoholfri sprit) med 32 procent. Häpnadsväckande är ordet.
Därför om det här pressmeddelandet inte som någon överraskning:
Nytt alkoholfritt rosévin från storfavoriten Chill Out
Intresset för alkoholfritt vin har aldrig varit större i Sverige och förra året ökade försäljningen av alkoholfria produkter med 32 procent på Systembolaget. Nu kommer det alkoholfria rosévinet Chill Out Zero Rosé, ett efterlängtat tillskott i den stora vinfamiljen Chill Out som redan innehåller en mängd olika druvor och förpackningar och som förra året sålde 5 miljoner liter bara i Sverige.
– Det här fruktiga rosévinet passar perfekt för alla som vill ha något gott att skåla i och samtidigt avstå från alkohol. Det är alltid uppskattat att kunna erbjuda gäster som vill avstå från alkohol ett festligare alternativ till läsk eller mineralvatten, säger Carin Widoff, produktchef på Altia Sweden.