Men snälla OLW…
avPrecis när jag stängt fönstret för alla onyttigheter bestämmer sig OLW för att lansera en ny satsning – som kommer att sätta min karaktär på stora prov. Jag är alldeles förtjust i ostbågar, ostbollar, ostkrokar och allt annat snacks med ost, och dessutom tillhör jag kategorin människor som hellre tar in en ostbricka än dessert efter maten. Ost är med andra ord en av mina akilleshälar. Och så slår OLW till med full kraft:
OLW kan ostsnacks och har rest världen runt för att hitta de godaste ostarna med de rätta smakupplevelserna till höstens snacks. Resultatet blev tre nya smaker som lanseras under kampanjnamnet Ostresan.
Stockholm 8 september: OLW, marknadsledare inom snacks i Sverige, lanserar nu tre nya ostsnacks. De nya sorterna har smak av mild dessertost, lagrad ost och pepper cheese. Nyheterna lanseras som en Limited Edition och kommer att finnas i butik under en begränsad period. Kampanjen har OLW valt att kalla Ostresan och de olika ostsnacksen har inspirerats av tre klassiska ostländer: Frankrike, Italien och USA.
– Genom att fokusera på ostar från klassiska ostländer sätter vi själva ostsmaken i fokus, vilket ligger helt i linje med vad våra konsumenter efterfrågar. Våra tre nya ostsnacks är gjorda på riktig ost för att maximera smaken, precis som våra andra cheezprodukter, säger Charlotta Oldén, Marknadschef, OLW.