Bara för en rolig rubrik
avOLW är med och värnar om dina nötter!
OLW skänker 200 000 kronor till kampen mot prostatacancer genom kampanjen Var Rädd om Nötterna. Genom kampanjen vill Prostatacancerförbundet och snacksföretaget uppmuntra män att tala om sina problem samt uppmärksamma Sveriges vanligaste cancerform, prostatacancer.
200 000 kronor till Fonden mot prostatacancer
Det är andra året i rad som OLW, genom sina nötter är med och bidrar till att väcka uppmärksamhet kring prostatacancer. OLW skänker 200 000 kronor till kampen mot prostatacancer genom försäljning av deras nötpåsar. Samtidigt är även över 800 matbutiker runt om i Sverige är med och deltar i kampen.
– Vi på OLW älskar nötter i alla dess former och att koppla en av våra nötpåsar till en välgörenhetskampanj tycker vi känns helt rätt. ”Var rädd om nötterna” är vi stolta över speciellt när vi vet att de insamlade pengarna kommer att göra skillnad för många män som är drabbade, säger Frida Axelsson, kampanjchef, Orkla Confectionery & Snacks Sverige.