Makeup on my mind

Makeup on my mind

Startsida / Inlägg

Glossybox ”January newness”

av Anna Wahlberg

 

Känner du till Glossybox? Det är en slags lyxig prova-på-service för skönhetsintresserade. Lådorna, som man prenumerar på, kommer en gång i månaden och kostar 139 kr (fast summa, inget extra tillkommer). I boxen finns prover i mindre format; olika märken och typer av produkter varje gång.

Igår landade januariboxen som kallas ”January newness” i min brevlåda.
Det första som slår mig när jag packar upp den är att det är lite som en rysk docka, med lådor i lådan, med silkespapper däremellan. Och eftersom jag är en sucker på just silkespappersinslagningar, som jag för övrigt tycker att det är på tok för lite av i vanliga butiker, så blir jag såklart charmad.

 

I månadens box finns ett nytt schampoo och balsam för färgat hår från Matrix, duschskum(!) från Rituals, nagellacket ”Razzle dazzle” från Deborah Lippmann, en ansiktstvätt för problemhy från Murad och en ögonskuggspenna ”Fat eye stick” i nyansen ”Chocolate från Eyeko.

 

Duschskumet ”Zensation” i varianten ”Organic rice milk & cherry blossom” har jag fått i orginalstorlek, men det kan möjligen bero på att jag fått ett pressex av Glossybox. Jag har inte hunnit duscha med den än, men jag var bara tvungen att testa den på en handtvätt. Konsistensen är precis som ett hårskum, man håller flaskan upp och ner och trycker ut en liten mängd. När jag började massera den i handen och tog några droppar vatten växte den lilla gnuttan till en jättebautamängd, nu var konsistensen på gränsen till ett riktigt krämigt raklödder. Och ja… lödderfantast som jag är blev jag såklart nästan lite prillig av lycka. Den här vill jag verkligen testa mer av!

I övrigt är det lacket från Lippmann jag lockas särskilt av.

Om man har ett stort skönhetsintresse och gillar att testa nytt men sällan/aldrig  har råd att köpa full-zize produkter tycker jag att Glossybox är en bra idé. Särskilt som att det inte är någon bindningstid och man kan testa en eller ett par lådor och se om det är något man gillar. I informationen ser jag att man kommer att kunna skapa en egen skönhetsprofil för att få en individuellt anpassad box, det tycker jag låter som en strålande idé särskilt med tanke på olika åldrar, hudtyper och färgpreferenser.  

Mer om Glossybox hittar du här.

  • Tjänstgörande redaktörer: Hans Österman och Wayne Seretis
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB