Makeup on my mind

Makeup on my mind

Startsida / Inlägg

Miniburkar

av Anna Wahlberg
Burkar_resize

 

Du känner igen känslan. I affären är det lätt att få uppfattningen att den fluffiga ögonkrämen har effekt som regelbundna fillersinjektioner. Eller att det tokorange läppstiftet verkligen ÄR en nyans för alla. Resultatet  av de mindre lyckade inköpen  trängs på överlastade badrumshyllor och i makeupbagar så sprängfyllda av fynd att det knappt går att dra igen dragkedjan.

Visst kan man vara lite vild och galen och shoppa det ögonen lockas av.
Men att köpa grisen i säcken är ingen bra idé, tänk bara hur tilltufsad den knorrbeprydda raringen skulle vara av den behandlingen.

För den som står i begrepp att plåga plånboken med en nattkräm för 600 kronor är ett erbjudande om ett 1,5 ml rör av senaste Escada-doften en klen tröst.
Det är då du som erfaren baeutyshoppare ska hala upp en liten burk ur väskan och be att få med ett prov hem för att testa ordentligt.
För att du får bättre valuta när du vet vad du köper. Och för att du undviker felköp, och det blir billigare i längden.
För butiker som har som mål att få nöjdare kunder är det ingen big deal att skopa upp tre olika varianter så att kunden verkligen kan bestämma sig.

Bildens 9 miniburkar med skruvlock finns på Lagerhaus och kostar 39 kronor.
I sann Spara-anda kan du givetvis diska ur burkarna för att bära hem nya testers.

 

 

  • Tjänstgörande redaktörer: Jennifer Snårbacka, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB