Mobilbloggen

Senaste nytt från Aftonbladets mobiltjänster

Startsida / Inlägg

”Varför krävs jag på ny betalning i Hockey-appen?”

av Bjarne Frykholm

Läsarfråga:

Jag har redan betalat Hockey-appen för hela säsongen. Men nu krävs jag på ny betalning. Varför?

Svar:

Vi hade ett problem med vår betalserver i förra veckan. Detta har lett till att ett litet antal användare av vår Hockey-app för Iphone kan få upp ett meddelande med krav på ny betalning.

Vi beklagar detta. Men försäkrar att du inte behöver betala på nytt. Itunes håller reda på att du redan betalat.

För att komma förbi betalväggen ska du trycka på ”Återställ” och mata in ditt Itunes-lösenord. Sedan fungerar appen som vanligt igen.

Detsamma går att göra om du skulle byta telefon. Ditt app-abonnemang är alltid kopplat till ditt Itunes-konto och inte till en särskild enhet. Därför kan du använda ”Återställ”-funktionen i upp till fem olika enheter.

Om du till exempel har en Ipad och en Iphone kan du använda Hockey-appen i båda enheterna med samma Itunes-konto.

Säsongs-abonnemanget i Hockey-appen gäller fram till den 31 augusti 2012. Just nu kostar det bara 15 kronor att använda Hockey-appen under resten av säsongen.

Om du har ytterligare frågor om din betalning av appar kan du kontakta kundcenter.mobilt@aftonbladet.se.

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB