Silly Season Starts Surprisingly Slow!
av
Så här års brukar Silly Season – när alla förare och team börjar röra på sig – men hittills har det varit ganska lugnt.
Vi vet ju att Martin Truex Jr byter från Earnhardt/Ganasi till Michael Waltrip Racing, där han kommer att ratta en Toyota med #56 från och med Daytona i februari.
Snacket gick ju att Michael Waltrip själv skulle kliva ur till förmån för Truex Jr men han vill ”trappa ner” och köra ett antal race nästa år också.
Det senaste namnet som kommit upp är Kevin Harvick, som fick förtroendet av Richard Childress Racing att ta över Dale Earnhardt´s bil efter hans dödskrasch. Nu har Harvick sagt att han vill röra på sig och då företrädesvis till Stewart/Haas och deras förmodade tredje bil. Nu är det så att RCR har kontrakt med Harvick och Shell/pennzoil för 2010, så Childress håller honom kvar ett år till. Frågan är väl hur motiverad en förare är som VILL vara någon annan stans. Det har ju inte gått så bra hittills i år efter de två första vinsterna – Harvick ligger på en 25:e plats så här långt. Lola…lojo..lojati…jolal…lojalitet?
Brad Keselowski, som vann Talladega-racet, har ju varit given Sprint Cup-styrning hos JR Motorsports eller Hendrick, har fått fler valmöjligheter. David Stremme i Penskeforden #12 har ju inte direkt lyckats i år och nu är plötsligt Keselowski het som ny förare. Hallå! Vart tog lojaliteten vägen?
Joe Gibbs Racing ska expandera till 4 bilar. David Gilliland är den förare som förväntas sitta i JGR-Toyotan #02 med spons från Farm Bureau. Grattis, JGR, till att ha landat en storsponsor i dessa tider!
Och – Danica Patrick från IRL har varit och hälsat på hos Stewart Haas Racing. Hmmm…
Go Fast – Turn Silly!