Startsida / Inlägg

Tiger – intervju

av Nina Campioni
tigerdesigners.jpg

Jag fick en liten pratstund med tjejerna bakom Tiger of Swedens nya look Shena Neville och Tine Grandahl backstage igår. Jag ville framför allt veta hur mycket man kan ändra på ett märkes stil utan att ta bort själva andan i märket.

– Man får försöka att återskapa ett modemärke på ett sätt som ändå tar hänsyn till arvet. Det är inte så lätt men jag tycker att vi har lyckats i det faktum att vi har kvar den klassiska stilen med väldigt välskräddade plagg samtidigt som vi har tagit ett stort steg framåt vad gäller fashion, edge och attityd. Lite mer modernt utan att glömma bort det vi är bäst på, nämligen kvalitetsplagg, menar Shena.

– Dessutom har vi jobbat lite mer på att generera buzz kring märket, som de visningar vi gör och vissa samarbeten och projekt som lockar en helt ny målgrupp än den som Tiger tidigare flörtat med. Det är en stor skillnad, berättar Tine.

De har ju onekligen lyckats.

acne Adidas BEST OF FILM H&M KLÄDER Lindex Monki New York Nike NYFW OMG Ray-Ban SHOPPING SOMMAR STHLM FASHIONWEEK Stylein Tiger of sweden Topshop TUNES
  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB