Startsida / Inlägg

Folk köar i timmar för nya söttrenden

av petterslondon

Vad skulle du köa i två timmar för? En konsert med din favoritartist? Ett nytt designersamarbete med H&M? Nya iPhonen? Biljetter till Champions League-finalen? En bild med Zlatan?

Lång kö i Chinatown.
Lång kö i Chinatown. Inte för att få en Maxistisk frisyr – hur nu den skulle se ut – utan till stället intill.

I Chinatown ringlar sig nu en konstant timmarslång kö till Londons nya söttrend bubbelvåffelwrap. Inte övertygad än? Kolla här då:

E2B40C59-CEBC-42CF-B217-12B595B3E598

Kanske värt det. När jag bodde i Hongkong var bubbelvåfflan en av favoriterna bland de lokala snacksen och jag förstår att Londonborna blivit tokiga i denna kaloribomb sedan butiken slog ner på 24 Wardour Street. Men ändå. Två timmar av ditt liv – för att få betala för något du ska äta?

Vilken är du mest sugen på? Foto: Bubble Wrap Waffle.
Vilken är du mest sugen på? Foto: Bubble Wrap Waffle.
Vanilj- jordgubbs- och Nutellavarianten. Foto: Bubble Wrap Waffle.
Vanilj- jordgubbs- och Nutellavarianten. Foto: Bubble Wrap Waffle.

Kanske får man komma ihåg att även om smakupplevelsen varar i någon kvart så kommer Instagrambilden att dra in likes under ett bra tag. Glass- sås- och våffeldelikatesserna är helt klart fotogeniska.

Men jag nöjer mig med en vanlig glass och väntar på min hoppaköinbjudan – eller på att denna trend ska lägga sig något.

  • Tjänstgörande redaktörer: Jenny Åsell, Jennifer Snårbacka och Mattias Kling
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB