Startsida / Inlägg

Nu ska telefonkatalogen rädda världen

av Robert Collin

Jo, nu är det telefonkatalogen som förstör miljön och värmer upp jorden.

Men nu finns det en rörelse som vill stoppa telefonkatalogen. Informationen finns ju på nätet, är argumentet.

Själv hör jag till dem som fortfarande gärna hittar numret i katalogen. Däremot är det lätt att fundera på all reklam som kommer hem varje dag.

Först inbladat i morgontidningarna: Siba, On-Off, märkliga remklamfinansierade skräptidningar om Göteborg eller Västerås, om cancer eller alzheimers. Jag vill ha DN och Svenskan inte alla kommersiella bilagorna.

Senare på dagen kommer posten med mer skit. Och sen helst en reklamutdelare till med ännu mer skräp.

(Förra veckan hade Lidl som största grej i sin reklamtiding ett riktigt bra pris på ankbröst. Jag som aldrig handlar på Lidl rusade iväg och hittade – fem bröst! Det hade funnits sex…
Nytt försök på Lidl i Upplands Väsby när jag ändå var där och bytte till mig en ny test-V70. Där fanns inga bröst alls. Och hade aldrig funnits.)

Får jag välja behåller jag telefonkatalogen, och slipper all meningslös reklam. Ska vi se till miljöbelastningen lär reklamen vara ett större hot.

  • Tjänstgörande redaktörer: Sandra Christensen, Jenny Åsell och Mattias Kling
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB