Eftersnack i sminklogen
avMan ser ut som en kines när man sitter i en tv-studio. Alldeles gul, för att se naturlig ut i rutan.
Så när Thomas Carlson på NTF och jag skulle sminka av oss efteråt och känslorna inte svalnat nämnvärt fortsatte diskussionen.
Thomas Carlson kom med sin (och Tingvalls) standardkommentar när vi diskuterar trafiksäkerhet.
– Och du som alltid tjatar om Televiken. Löjligt! Har du någonsin ändrat beteende efter en kampanj?
(Bakgrunden är att jag altid förordat kampanjer och information för att lära in rätt beteenden redan på dagis och sen följa upp i skolan medan Tingvall och Carlson enbart satsar på sänkt hastighet och repression: det vill säga allt fler kameror och allt mer böter.)
– Jo, det kan nog ha hänt, svarar jag. Och jag vet att alla företag satsar stenhårt på kampanjer.
– Varför tror du, frågar jag Thomas Carlson tror du att Pampers blöjor är störst?
Men den retoriska frågan får ett svar som väcker ännu fler frågor.
– Dom är väl bäst!
Ojojoj. Han är mediechef på en organisation som får 60 miljoner om året av våra skattepengar och förstår inte att det är för att Pampers lagt mer pengar än alla andra på tv-reklam.
Det vill säga kampanjer. Något som Televinken var världsmästare på.
”Dom är väl bäst”! Hur dum får man bli?