Startsida / Inlägg

Fordchefen Alan Mulally dagen före Paris: Volvo förblir Fords premiummärke!

av Robert Collin

Nye Fordchefen Alan Mulally var mycket tydlig när han pratade om Volvo på ett internt möte på måndagen, dagen före Parissalongen, erfar Bilbloggen.
Mulally hade samlat informations- och pressansvariga Fordmänniskor från hela Europa till ett möte i Paris för att prata om Fords situation i dag.
Bland annat sa han att Volvo förblir Fords premiummärke och att Volvos ställning inom Fordkoncernen snarast ska stärkas nu när man sålt andra prestigemärken som Jaguar och Landrover.

– Volvo ska uppgraderas som premiummärke sa han, och då menade han inte fler V8-motorer utan högre kvalitetsjänsla och tillförlitlighet.

På frågan om Volvo är till salu var svaret entydigt: Nej!

Vi får se hur länge det svaret står sig. Tills det dyker upp en seriös spekulant?
Men låt oss hoppas att det ger lite arbetsro.

  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Alex Rodriguez och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB