Startsida / Inlägg

Fega poliser skriver anonyma inlägg

av Robert Collin

Tycker vi släpper Collin och hans lilla blogg. Det är hans dagbok där han skriver precis vad han vill. Jag varken orkar bry mig om det eller har tid för. Mest pinsamt för Aftonbladet att han skriver i deras namn tycker jag…..journalistik ska väl stå för att få fram sanningen, inte härja på en blogg som någon 13-åring.

Så skriver signaturen hbgPolis på polissajten polisman.se.

Och signaturen Nickcop skriver:

Jag var därinne och läste en sväng. Hehe…just nu håller inte den bloggen högre nivå än…”-Polisen får minsann inte köra för fort utan blåljus & sirén!!!”. Men det var precis som jag trodde. Bloggen håller en halvdålig pajkastningsnivå vilket gör att jag fortsätter ignorera den.

Ännu tråkigare är att Colin själv inte verkar vara aktiv med svar då ha verkligen får svar på tal av ”oss” som verkligen vet vad vi snackar om…
_________________
Administratör polisman.se
To protect and to serve

Just det, Nickcop är administratör på sajten (vad det nu betyder, men han verkar ju i alla fall vara något slags ansvarig) och hbgPolis är moderator (det borde också vara en viktig roll på sajten).

Och precis som alla andra poliser på sajten får de sin lön från oss skattebetalare just för Nickcops devis ”To protect and to serve”.

Men nästan varenda polis på sajten (utom Robinson-Martin Melin) skriver under signatur när de kräver att jag ska bemöta deras påståenden om faktafel.

Ni är precis som de ungdomsgäng i förorterna som ni föraktar: Fega jävlar när ni inte är i grupp, inte kan skydda er bakom era luvor, inte gömma er bakom påhittade signaturer.

Tala om vilka ni är nästa gång ni vill ha en debatt, så lovar jag att svara.

Men jag tycker redan att jag försökt belägga de flesta av mina påståenden med fakta och exempel. Som ni inte vill lyssna på.

Till ”Nickcop” kan jag till exempel berätta att era Saabar ju faktiskt går fortare med etanol i tanken än med bensin.

Och till alla andra kan jag säga att, visst, polisen i många länder har ett par enstaka riktigt snabba bilar. Som i allmänhet körs av poliser som klarar av att hantera dem.
Men i Sverige har ALLA poliser en relativt snabb bil. Som de tyvärr ofta inte kan hantera.

I går kväll när jag åt middag vid floden i San Antonio, Texas, kom en polisbåt förbi.
I Sverige skulle det ha varit en Stridsbåt 90. Men i Texas hade polisen en snurra på 9,9 hk.

Och så är det hela tiden: Polisen i Paris cyklar eller kör Renault Clio och så vidare.
Jag har träffat två cykelpoliser i Sverige, från Göteborg, men hur många av er som brukar skriva på polisman.se har någonsin satt er på en tjänstecykel?

I Paris vet polisen att det är lättare att komma ikapp en misstänkt om man cyklar än med en bil, hur stark motor den än har, som fastnar i trafiken.

Det är inte så macho kanske. Så det passar väl inte er på polisman,.se

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB