Startsida / Inlägg

Koenigseggs bud, bara ett PR-jippo?

av Robert Collin

För en vecka sedan hade knappt fem procent av svenskarna hört talas om supersportbiltillverkaren Koenigsegg.

I dag känner 95 procent till märket. Och de flesta tror att Koenigsegg har pengar och muskler nog för att köpa och rädda Saab.

Liknande siffror ute i världen. Från totalt okänd till ett namn, i alla fall bland dem som bryr sig om bilar och bilindustrin.

En tanke bara: Kan hela upplägget vara årets största PR-jippo?

 

 

  • Tjänstgörande redaktörer: Alex Rodriguez, Jennifer Snårbacka och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB