Vitryssland tycks ha skurit ner på mutorna
avVitryssland brukar alltid dela ut mängder av ”presenter” till journalister och fans i samband med sina presskonferenser och meet and greets. Minns förra året när de hade kassar fulla med godis, t-shirts, almanackor, kaffekoppar, bokstöd, chokladkakor, chokladaskar som delades ut till alla som ville ha.
Och de hade också hoppats få med sig tusen flaskor vodka att dela ut men som stoppades av den svenska tullen.
Men i år tycks de ha skurit ner något på marknadsföringsbudgeten. Åtminstone i samband med första meet & greeten. Alla som ställde en fråga fick en flagga och en promotion-utgåva av artisten Teos skiva. Det var allt.
För några år sen fick alla som ställde frågor under deras presskonferenser varsin flaska vodka med artistens namn och ansikte på etiketten. Det var också såna flaskor med förra årets artist som stoppats på vägen till Malmö.
Tror ni att Vitryssland har slutat försöka muta pressen?