Nanos Hold on spelades för hundra miljoner på Super Bowl
avGanska mäktigt ändå, att Nanos Hold on hördes i en reklamfilm i Super Bowl i USA i natt.
Nano kom ju tvåa i Melodifestivalen 2017 med Hold on efter Robin Bengtssons I can’t go on.
Nu har amerikanska biltillverkaren Ford upptäckt låten och använder den i sina reklamfilmer i USA. Och under Super Bowl sändes reklamfilmen med Nanos mäktiga stämma.
Super Bowl, mästerskapet i amerikansk fotboll som brukar ses av över hundra miljoner tittare, är det mest eftertraktade reklam-spottarna i USA. Och de dyraste.
Men med det innebär det alltså att Nanos Mello-tvåa från 2017 nu fått ett helt nytt liv over there. Det tycker jag är häftigt.
It’s in these moments that we must come together to protect our communities.
Let’s look out for each other. Let’s #FinishStrong. pic.twitter.com/bVoe3ye7kf
— Ford Motor Company (@Ford) February 2, 2021
Och det här lär ju leda till ett ganska rejält tillskott i kassan också för Nano och de andra sex låtskrivarna bakom låten.