pojkar på party
avSamir och Viktor poserade med Rådhus-vakterna när de klev in.
Magnus Carlsson satsar på den sobra glasögonreklam-looken medan G:son kör på Saknar hårfön-looken.
Samir och Viktor poserade med Rådhus-vakterna när de klev in.
Magnus Carlsson satsar på den sobra glasögonreklam-looken medan G:son kör på Saknar hårfön-looken.
Aleena Gibson har skrivit mängder med låtar till Melodifestivalen, bland annat Sanna Nielsens Empty room. Den här veckan tävlar hon med Linus Svennings Forever starts today.
Men nu tävlar hon mot sonen Kevin Högdahl som debuterar som låtskrivare i Melodifestivalen med Samir & Viktors Groupie.
Och de tävlar om annat också. Så när Kevin gnällde om att bilden skulle bli mycket bättre med blixt så passade Aleena på att byta plats. För de har tydligen båda två samma ”bästa sida”.
Samir lade precis ut det här på Instagram. Han stänger av mobilen i två dagar för att slippa hat, skriver han.
Sista genomsjungningen får vi verkligen se kraften i Carola-fläktarna. För hela Mariettes fem meter långa släp lyfter bakom henne på scenen och flyger i luften. Snyggt!
Nu är repet över och vi i pressen måste lämna arenan så att programledarna ska få repetera också.
Ikväll är det välkomstfest på Rådhuset i Malmö så jag bloggar lite därifrån också så klart.
Andra genomsjungningen sitter slöjorna kvar där de ska.
Och fläktarna blåser medan Mariette sjunger och känns stensäker på scenen.
Nu förstår jag varför det här numret har fått startnummer sju på lördag.
mariettes nummer är riktigt coolt. Snyggt, svalt, annorlunda. Men inte introvert och konstigt som med Amanda Fondells Dumb. Behåller de den här känslan på lördag skulle jag säga final på detta.
Och låten sätter sig på hjärnan på ett mycket trevligare sätt än till exempel Dolly Styles låt.
Masen berättar att Mariettes nummer slår fläktrekord i Melodifestivalen.
– Fem stycken har ingen använt förut. Carola hade tre med sig Aten så här ligger hon i lä, säger han också skrattar.
Slöjan strular lite för husdansaren Carin Mårtensson under första genomsjungningen så den åker snabbt av och hon repar med den slängande bakom sig.
I slutet tar alla dansarna av sig sina slöjor.
Mariette repar redan nu i scenkläder. Hon har ett fem meter långt släp på sin outfit och skirt tyg som är fäst i handlederna.
Dansarna har nån form av slöjar över sina huvuden och för sina ansikten och varsin Carola-fläkt att dansa i.
Nu är det snart dags för Mariette att göra sin första genomsjungning och Miss Li är med här i Malmö och så involverad i numret att hon nu är med uppe på scenenoch pratar igenom det som ska ske med dansarna.
Hon har tydligen också fixat alla kläder och håller på och grejar med dansarnas outfits.