Vart tog huvudena vägen?
avÄlskar den här bilden som Hillergren precis tagit.
Benen går åt ett håll, kropparna åt ett annat. Men det är ju inte sanningen så klart.
Älskar den här bilden som Hillergren precis tagit.
Benen går åt ett håll, kropparna åt ett annat. Men det är ju inte sanningen så klart.
Nu visar Henric von Zweigbergk och artistvärden Carl-Philip upp Magnus Carlssons scenkläder på galge. Jag blev först alldeles till mig över de röda detaljerna tills jag insåg att det var dansarnas kläder och inte Magnus.
I stället blir det vitt och svart, kostym och skjorta och slips för Magnus. Jag hade gärna sett lite mera röda detaljer där.
Jag vill inte skriva upp Magnus Carlsson för mycket för det är inte alls säkert att han tar sig till final på lördag, men han är ett sånt superproffs. Andra genomsjungnignen strålar han av glädje på scenen och sjunger typ brallorna av… ja, jag vet inte vem. Men snyggt är det. Välkommen tillbaka till Melodifestivalens scen, Magnus! Jag visste inte att jag hade saknat dig så mycket som jag uppenbarligen gjort.
Magnus Carlsson börjar ensam på scenen genom hela första versen coh refrängen. Inte förrän i andra versen får han sällskap av Sandra Koffner, Linda Hansson, Jessica Klingberg, Alvaro Aguilera, Carin Mårtensson och Edin Jusuframic.
Det här är ett klassiskt Melodifestivalnummer som andas lite Måns Zelmerlöws Cara Mia (men där dansen är mindre lökig).
Magnus gör det smarta valet att göra några av stegen för att vara med i koreografn, men lämnar avancerade rörelser till dansarna.
Istället kan Magnus ägna sig åt det han är bäst på, sången. Och jäklar vad han sjunger. Redan i första genomsjungningen låter det otroligt.
Schlagerälskarna i pressen sitter och jublar för sig själva efter magnus första genomsjungning. Och absout, det här är nåt för alla schlagerlovers. Och jag som tyckte att låten var lite dyster vid genomlyssningen igår ändrar mig nu.
Det här är Orup-stråkar i öppningen, med Lustans Lakejer-syntar i verserna och Fames Vindarna vänder oss i refrängen och så klart en tonartshöjning. Schlagermums.
Nu blir det omkastning i aritsternas repordning. Magnus Carlsson är nästa artist som repar. Anledningen är att hans koreograf, Vera Prada, bara kan vara med nu under förmiddagen.
Sista genomsjungnignen är det som bandas för att artisten ska kunna kolla det i viewingroom tillsammans med koreograf och skivbolag. Då testas också alla specialeffekter.
Men trots att de fyllt på brännbar vätska (gissar jag att det är) på oljefaten bakom Linus så tar en av dem inte fyr i början av numret.
Men sen blir det rejäla eldsflammor under hela numret.
Det hettar till rejält öven för mig som sitter på parketten och jag ser efter numret att några av dansarna skruvar på sig och påpekar att det blev väldigt varmt på scenen. En av tjejerna tar tag i sin hårtofs och ser glad ut över att den inte fattat eld.
Studiomannen Henric von Zweibergk hjälper artistvärden Pierre att hålla upp Linus Svennings och dansarnas scenkläder på galge.
Svart. Svart. Svart. Möjligen kan den lilla toppen som Hence von Z håller i göra det hela lite roligare, men det är ju knappast Linus som ska ha den på sig.
Under de första två genomsjungningarna ser det lite rörigt ut när trummorna flyttas runt på hjul på scenen.
Det blir lätt förvirrat när dansarna ska förflytta sig utan att dansa in trummorna i varandra och utan att Linus ska komma i kläm.
Mellan genomsjungningarna har Mari Ryberger en genomgång med Linus om vilka kameror han ska titta in i.
Till andra genomsjungningen får vi höra att Linus tänker ta det lite lugnare med sången och vila rösten.
Han såg ju lite hängig ut, hoppas att det inte är nåt allvarligt.
Linus Svenning har satt sig på ena sidan av scenen tillsammans med artistvärden Pierre och dricker lite vatten medan dansarna leker vidare med trummorna.
Den andra artistvärden, Carl-Philip (även kallad prinsen så klart) passar på att ge Linus lite massage.
Jag vill också ha en artistvärd som tar hand om mig så.