Sara Varga låter hes
avSara Varga låter hes i dag. Hennes röst har alltid varit spröd och hon sjunger sin visa försiktigt, men nu låter hon hes. Synd, jag hoppas det inte är något allvarligt och att hon vilar rösten till ikväll.
Sara Varga låter hes i dag. Hennes röst har alltid varit spröd och hon sjunger sin visa försiktigt, men nu låter hon hes. Synd, jag hoppas det inte är något allvarligt och att hon vilar rösten till ikväll.
En scentekniker hjälper henne in med den långa klänningen och lägger den på plats.
Sebastian trivs på scenen. Med ett leende signalerar han åt publiken att applådera mer när han kliver in på scenen.
Och publiken är med på noterna.
Men det känns som att Sebastian tar det ganska lugnt med sången i dag, speciellt där kören ligger, men mot slutet av låten kan han inte låta bli at ta i och visa röstresurserna. Det känns soma tt han triggas i gång av publikresponsen.
– Ja, jävlar vilka änglar höll jag på att säga men det får man ju inte göra trots att det står i manus, säger Rickard Olsson efter Shirley’s Angels.
Retas han själv med manusförfattarna eller har de skrivit det så?
Shirley, Vera och Jessica vinkar till publiken när de kliver in på scenen. Det känns att de tar det lite lugnt med sången i dag. Shirley tar inte i lika mycket i de höga tonerna, tar inte lika långa toner som under gårdagkvällens rep.
Men dagens publik märker ju inte sånt, eftersom de itne sett tidigare rep. De jublar rejält över shownumret.
Brylkrämen är på plats i The Playtones-killarnas hår. Här skippar man inte frisyrerna bara för att man inte måste. I och för sig lite lättare med killfrisyrer än damernas dito.
De här killarna har ju satt sin låt sen första repet förutom lite kameramissar. Playtones kommer bjuda på den största live-bandkänslan ikväll, ungefär som när Rigo tävlade 2009.
Sara Lumholdt sätter sina kameror nu, men sången låter inte bra i inledningen.
Det här är en av mina favoritlåtar den här veckan och Sara har bra energi på scenen. Hon känns mer avslappnad i dag än tidigare, numret är hur snyggt som helst, men jag tror inte det kommer gå hem ändå ikväll.
Tonen hon sätter bäst är den långa höga tonen innan slutrefrängen, men det kommer inte räcka för tv-publiken ikväll.
– Bättre en svensk smörsångare än en rysk flottbas, konstaterar Rickard Olsson efter att Simon sjungit färdigt.
Det ska säkert vara roligt. Hur var det nu med manusförfattandet?
Simon Forsberg repar utan tungrök på scenen i dag. Alla effekter sparas till kvällen.
Han sjunger sin Kempe-ballad helt ensam på scenen och är otroligt tonsäker, nu hörs inget av det lilla nervösa darret som fanns i rösten i går kväll. Och det här är killen som inte vet hur man tar det lugnt eller spar på rösten. Han tar i från tårna i varenda ton.
Linda Sundblad repar med håret uppstt i en tofs. I dag på dagrepet är inte alla frisyrer och smink på plats. Men Linda öser på för fullt ändå. Och publiken gillar Lindas öppning. Hon är rejält andfådd när hon sjungit klart, och står i några sekunder med ett leende på läpparna och ser ut över publiken samtidigt som hon drar efter andan.