Bettan kör Lars Wallin
avEn klassisk schlagerballad, kräver en klassisk schlagerballadklänning helt enkelt. På torsdagsrepet visas kläderna upp på galge.
En klassisk schlagerballad, kräver en klassisk schlagerballadklänning helt enkelt. På torsdagsrepet visas kläderna upp på galge.
Mellan genomsjungningarna försöker Elisabeth Andreassen få ordning på vindmaskinen. Hon kallar till sig fläktmaestro numero uno, Masen, och ser väldgit bestämd ut framme vid scenkanten.
Elisabeth Andreassen gör ett stilla nummer med mickstativ. Och mickstativet ser ut att vara i glas (troligen plast), kanske blir det ljus i den.
Babsans dansare har fortsatt strul med byxorna. Thomas Benstem ser riktigt arg ut när han till slut får ordning på byxorna.
– Men här finns ingen matador, ska Babsan sjunga vid ett tillfälle.
Men i sista genomsjungningen kan han inte hålla sig från att improvisera.
– Här finns ingen Bert Karlsson ens en gång, skrattar han.
och när allt är klart fortsätter han skämta i micken. Istället för arriba, blir det:
– Jag fick ribba.
Plötsligt i tredje genomsjungningen får Babsans dansare inte av sig sina byxor. Både Thomas Benstem och en av After Dark-dansarna som jag inte vet namnet på (nån som kan hjälpa mig?) lyckas plötsligt inte slita av kardborrebyxorna utan står i nästan 45 sekunder och strular.
Till slut får de av kläderna, men ser rejält uppgivna ut. Vad hände egentligen?
Osäker på om hon ska ha båda på sig, eller om det blir den här rosa rakt igenom. Han har ju så många outfits med sig så han kanske bara testade den första klänningen.
Nu är min älskade fotograf Lina på plats igen och förser mig med närstudier av dansarna. Dem kan jag ju inte undanhålla er. Men jag skyller så klart på Lina.
Det här numret är prcis som man förväntar sig av Babsan, men med ännu mer extra allt.
Däremot kommer han få repa en hel del för att få in kameror och alla rörelser. Det är ganska mycket dans, men Lars-Åke Wilhelmsson är ju gammal dansare så det ska nog gå bra.
Och så här ser det ut när dansarna försöker kränga på sig sina kläder i kulissen.
Skaramannen kommer uppenbarligen vara med på scenen i Babsans galna numme roch knuffas ut från tv-skärmen. Han är inte här i dag utan hans insats görs av en statist.
Babsan har med sig en tv-skärm på scenen som han bokstavligen kliver in igenom och första versen görs i stort sett bakom skärmen där Babsan dansar med Bert Karlsson.
Med sig på scenen har han fyra dansare, husdansarna Adam och Thomas och två av After Darks dansare. Det är klädbyten, bara överkroppar, rosa paljettbyxor(!).
Det här är så fullständigt galet. Kan gå rakt åt skogen eller hela vägen till final, fullständigt omöjligt att avgöra.
Men i första genomsjungningen är sången inget vidare i verserna och Lars-Åke behöver repa in sina kameror bättre.
Till refrängerna har han stor hjälp av förinspelad kör och kör i kuliss. Men den galna tonartshöjningen tar han helt och hållet på egen hand.