Det är nån egen form av vind här inne i arenan så Frida Öhrns gulddraperi har ganska mycket liv i sig utan Melodifestivalens Carola-fläktar redan när hon gör sig i ordning på scenen.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Så när Frida kör igång har hon redan vind i seglen. Eller i draperiet i alla fall.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det är som att hon gör en live-spelning varje gång Frida ställer sig på scenen. Hon har enorm energi och det känns som att hon spelar för en fullsatt arena.
Felix Sandman kollar igenom numret på storbildsskärmarna mellan genomsjungningarna. Innan det är dags att sjunga igen pratar han igenom kameravinklarna med SVT:s nummeransvariga Lotta Furebäck.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det är fortfarande ett ganska mörkt nummer, som en färdigklippt musikvideo, fastän man jobbat med att lyfta fram Felix ansikte tydligare i tv-bilderna.
Foto: Robin Lorentz-AllardFoto: Robin Lorentz-Allard
Efter andra genomsjungningen, som också blir Felix sista, kramas han med dansarna på scenen. Han känns väldigt glad och nöjd med repet.
Foto: Robin Lorentz-AllardFoto: Robin Lorentz-Allard
Nu är SVT:s fikapaus över, vi har hunnit avnjuta Nanne Grönvalls Carpool karaoke hos James Corden och nu är det dags för Felix Sandmans första genomsjungning.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Nu syns Felix ansikte bättre tycker jag, jämfört med under deltävlingen. Det är mer ljus och han syns tydligare i tv-bilderna.
Foto: Robin Lorentz-AllardFoto: Robin Lorentz-AllardFoto: Robin Lorentz-Allard
Kolla in, James Corden visar upp Nanne Grönvalls hyllning i sin talkshow.
Det här är magiskt! James bjuder dessutom in Nanne Grönvall till sin pratshow:
– Jag kan tyvärr inte hjälpa dig från att ha kommit sist i tävlingen, men nästa gång jag är i Sverige eller nästa gång du är i LA så ska vi hoppa in i en volvo och äta Swedish fish tillsammans, säger han.
James Corden hinner dessutom prata om Victor Crone och Hanna Ferm och att de otroligt nog slog ut en låt som handlar om att åka bil med honom. Men fokus ligger så klart på Nannes Carpool Karaoke. Jag kan se det här klippet hur många gånger som helst!
Paul Reys andra genomsjungning och nu är plötsligt det röda ljuset borta. Det var väl för väl att det bara tycks ha varit ett misstag.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Men tv-bilderna sitter fortfarande inte. Han är alldeles för ofta en liten prick på håll i en lite ostadig kamerabild som skakigt närmar sig honom och försent fångar honom de flesta gångerna.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det här lär Pauls team inte vara nöjda med, trots att han sjunger bra. För om inte tv-bilderna sitter där de ska kan man tappa viktiga röster.
För Paul Reys del så måste han sluta tänka på låtens sorgliga text och le mer. det vinner man alltid på i tv-bilderna.
Paul Rey gör sig redo på scenen inför första genomsjungningen och pratar med SVT:s nummeransvariga Sacha Jean-Baptiste.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Han känns väldigt mörk i första genomsjungningen. Ett rött ljus i ansiktet i största delarna av numret. Det kommer inte gynna Paul. Det hoppas jag verkligen att de styr upp.
Jag kollar på tv-skärmarna och får också en känsla av att man stora delar av låten är alldeles för långt bort från Paul.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Inte förrän i slutet av låten får han vitt ljus i ansiktet och några närbilder där man verkligen ser honom.
Nu är inte läge att vara arty, vill man till final så måste tv-publiken se ens ansiktsuttryck, Här behövs leenden in i kameran, och helst inte med rött ljus i ansiktet så han ser sjuk ut.
Mellan genomsjungningarna pratar Malou Prytz igenom numret med sitt team.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det hinns bara med två genomsjungningar under hennes reptid så till andra gången fylls senen med tungrök.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Jag tittar på skärmarna för att se overlay-effekten där Malou ska klonas i ett rökmoln och bli till två. Nu är den i princip obefintlig.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Den finns där, men det syns inte tanken bakom och rökmolnet landar inte i Malous klonade dansare heller. Så den effekten, som antagligen kostat en hel del pengar att ta fram, har ingen påverkan alls.