Mendez och Alvaro Estrella pratar igenom kamerorna inför sista genomsjungningen.
Foto: Robin Lorentz-Allard
och jag sitter här på parkett och sjunger med genom varje refräng. Det här sitter som klister och lär funka på lördag. Vissa tycker att det är lite svagare än Everyday, inte jag. Det är väldigt effektivt i arenan.
Mendez sa det själv och Vamos Amigos är lite grann av en återgång till Razor tongue där han körde rap och använde en featuring-artist på de mer melodiösa refrängerna. Det här blir faktiskt så bra. Mendez funkar otroligt bra i den här partylåten tillsammans med hela sex dansare och så Alvaro som gör en del solopartier.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Och givetvis finns det ett parti inlagt för att få igång publikens handklapp. Om de inte redan står i sina bänkar och dansar. Det är inte omöjligt.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Mendez ser ut att ha väldigt roligt på scenen. Sist han var med så var han mer fokuserad och koncentrerad på repen. Nu röjer han, skrattar och har roligt med hela gänget.
De gör veckans stora partylåt ihop. Men Mendez och Alvaro Estrella träffades faktiskt första gången på presskonferensen i december när SVT presenterade alla artister.
Jag älskar att Alvaro Estrellas första textrad är:
– Don’t worry. I got you.
För hur många gånger har inte Alvaro Estrella plockats in för att rädda Eurovision-artister som inte är lika trygga i sången.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Nu älskar jag att han får en tydlig plats i det här numret där han är featuring-artist. Det förtjänar han. Och han och Mendez blir en perfekt kombination.
Första genomsjungningen och det här är party för hela slanten.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Och så smart av det här gänget att plocka in Alvaro Estrella för att ta de jobbiga sångpartierna så att Mendez kan fokusera på rap och lättare sångdelar.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Och givetvis avslutas numret med att alla kastar sina näsdukar upp i luften.
Nu är Mendez och Alvaro Estrella på scenen tillsammans med sina dansare. Och jajamensan. De har röda näsdukar i sina bakfickor, grabbarna.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det brukade på sjuttiotalet betyda mycket snuskiga saker om man var gay och rörde sig i homosexuella kretsar. Näsdukar i bakfickan var ett sätt att visa sina sexuella preferenser när inte nät- och mobilsajter som Tindr och Grindr fanns.
Jag väljer att inte gå in på vad just röd näsduk faktiskt skulle betyda.
Nu kollar jag tv-bilderna och känslan är att de är alldeles för långt från Dotter och det man ser är en otroligt mörk scen i verserna och knappt kan urskilja Dotter på scenen.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Laserbysten är faktiskt snyggare live i arenan än på tv-skärmarna så det behöver de jobba med att få till, så att ljuset inte döljer hennes ansikte, för det är nästan bara här som man kommer nära henne i tv-bilderna.
Nu får vi se Dotters första repetition. Hon börjar liggande.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Under första versen sjunger hon genom en ljusstråle som går ner från golvet. Osäkert om det ljuset verkligen ska vara där i öppningen. Det får vi se.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Men sen i refrängen kliver hon in i ljuset, som också ändrar färg till rött, och reflekteras över hela hennes topp. Ja, hon blir faktiskt till en superhjälte med laserbyst.
Foto: Robin Lorentz-Allard
Det är väldigt effektfullt i arenan. Jag ska kolla på skärmarna i andra genomsjungningen.