Hon är redan klar för Eurovision
avMelanie Wehbe lyckades jag skrämma fram för en bild.
Hon rycker in som kör i kuliss tillsammans med Lia Larsson denna vecka. Förra var hon ju i Danmark och tog hem segern i den danska uttagningen som låtskrivare.
Melanie Wehbe lyckades jag skrämma fram för en bild.
Hon rycker in som kör i kuliss tillsammans med Lia Larsson denna vecka. Förra var hon ju i Danmark och tog hem segern i den danska uttagningen som låtskrivare.
Men Lia Larsson är här. Hon har på sig sina favoritskor, foppatofflorna. Som inte kom med på den här bilden, men väl på våra bilder från tidigare idag.
jag hade också ett par rosa foppatofflor en gång i tiden. I flera år på jobbet faktiskt. Det var före BOY-kepsens tid. Och de var riktigt avskydda på redaktionen….
Albin Tingwall är också här och minglar lite.
Det blir ett lite tunt artistmingel den här veckan. Varken Dotter eller Danny kommer, enligt vad vi får höra. Lite trist när båda favoriterna avstår. Danny pendlar tydligen lite fram och tillbaka mellan Eskilstuna och Stockholm.
En sista genomsjungning nu. Det här är mörkt, mystiskt, obehagligt och snyggt. Verkligen som en skräcksymfoni.
Jag blir mer och mer övertygad om att det här skulle kunna skrälla sig förbi några av de andra tävlande den här veckan.
Direkt till final? Njae, kanske inte. Men helt omöjligt är det inte. Inte med en sån här spektakulärt udda skräckshow.
Nu är repet över och vi i pressen måste lämna arenan. Bloggar mer när tillfälle finns.
Det är kul med nåt som bryter av helt i Melodifestivalen, för Scarlets scenshow har vi verkligen inte sett förut i det här sammanhanget.
Låten har nåt, men den känns lite ofärdig, kanske mer som den där musikallåten som används för att sätta en stämning, återkommande genom hela föreställningen, snarare än showstoppern som alla minns och sjunger på när man lämnat teatern.
Men som stämningssättare är det väldigt snyggt. Och tillsammans med scenshowen sticker det ut och blir unikt.
Det här kan absolut funka i de yngre målgrupperna, och Scarlet skulle kunna skrälla sig vidare men jag gissar att 60 och uppåt inte kommer ta det till sig.
Det är lite speciellt hur låten också helt byter skepnad sista 45 sekunderna och blir en stökigt hård produktion.
Här är Thirstys gunga surrad i taket. Man får hoppas att inte nån av konkurrenterna får för sig att klättra och och knyta loss för att sabotera.
Det är Thirsty som står för kläddesignen och hon ser till så att Scarlet visar sina bentatueringar under numret.
Det här är konstigt, coolt och lite obehagligt på samma gång.
Det här är ett helt symfoniskt dramatiskt musikalnummer med skräckinslag. Thirsty börjar på gungan och numret är väldigt mörkt. dansarna är svartklädda för att de bara ska bli mystiska läskiga figurer.
Det här är gjort för att de allra yngsta barnen ska få mardrömmar och de lite äldre barnen kommer vilja har Scarlets ansiktsmålningar eller dansarnas läskiga dräkter.
Det här är märkligt, mystiskt, hårt och lite obehagligt läskigt. Men också häftigt att se och hänga med i. Låtens hook är en melodislinga som sätter sig.
Scarlet har tagit plats på en plattform medan Thirsty klättrat upp på gungan.
Scenen fylls med rök och stackars Scarlet får det rakt i ansiktet så hon måste vända sig bort och försöka vidfta bort det värsta för att inte börja hosta.
Halvjobbigt att både andas och försöka prata eller sjunga när man får röken rakt i käften.