Wendelabloggen

Vi bloggar om och från Wendela, Sveriges största sajt för kvinnor. Och mer därtill.

Startsida / Inlägg

Service är mer nöjdkundindex, mindre hjärta

av Helena Utter

Detta känns inte helt bekvämt: Helpdesk byter namn till servicedesk.
Jag tycker hjälp är bättre att få än service.
Service betyder att någon är jäkligt trevlig mot en och man därför kryssar i högsta betyg i användarenkäten – men problemet kan kvarstå.

Men vad man behöver är ju ren och skär hjälp. Och samtalen är ofta som SOS-anrop.
”HJÄÄÄLP! Datorn funkar inte! Jag sitter på femman!”

Service känns så lugnt och… avmätt.
Så mycket nöjd kund-index, så lite hjärta.
Vilket passar dåligt på vår Helpdesk.
En gång när jag strosade förbi hojtade en av killarna: ”Öh, du där! Det där med mobilen som du frågade om förrförra veckan, nu har jag kommit på vad felet är!”
Ain’t that sweet?

  • Tjänstgörande redaktörer: Mikael Hedmark, Emma Lindström och Rebecka Rakell
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB