Startsida / Inlägg

Hur bär sig reklamutdelarna åt?

av Bengt

Bor på översta våningen. Massa trappsteg. Ingen hiss. Idag när jag trampade upp för alla trappsteg slog det mig att alla mina grannar har klistrat upp skyltar med texten ”REKLAM – NEJ TACK!”. Följdaktligen får ingen av mina grannar någon reklam. Och med tanke på att skylten sitter på samtliga dörrar från bottenvåning och ända upp till översta våningen borde ju ingen reklamutdelare göra sig mödan att gå hela vägen upp. Men icke sa nicke. Jag har inte klistrat på någon ”reklam nej tack” skylt. Och tro det eller ej, men innan för min dörr ligger det alltid högar med reklam. Jag är den enda i hela huset som inte har satt upp någon nej tack skylt och jag bor längst upp. 

Det betyder att reklamkillen måste ha med sig en väldig massa reklam. Och sannolikt springer han upp och ner i varje hus och ser hela tiden ”nej tack”. Tills han då hittar en dörr utan skylt. Och där kan han lägga ner reklamen. Det känns väldigt ineffektivt. Det känns som ett förlorat medie på något vis. Men eloge till reklamutdelaren som går alla trappstegen upp till min dörr varje dag för att dela ut reklamen till mig, som jag sedan ändå kastar. Får nog ta och sätta upp en sån där skylt jag med. Men undrar om han ändå fortsätter att springa upp alla våningar, eller om han sätter en not om att alla dörrar är spärrade?

 

  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Filip Elofsson och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB