Destination Bloggen

Följ med oss runt världen!

Startsida / Inlägg

Luften är fri

av Cecilia Billgren

Ryanairs vd med ännu ett lyckat pr-trick.  Foto: MIA CARLSSON

Marknadsföringsgeniet Michael O’Leary har slagit till igen. Ryanairs toaavgifter som hela resebranschen rapporterade om var givetvis en ren bluff.
Enligt ett nytt uttalande från Ryanairs vd O’Leary är det inte ens juridiskt möjligt att införa avgift för toabesök i luften.
”Men det var ett bra sätt att få gratis reklam”, konstaterade O’Leary förnöjt vid en presskonferens i Dublin, enligt Irish Times.

Och visst är det så.
Ryanair är utan tvekan det flygbolag som är bäst på att utnyttja medierna. Från gratiskampanjer till baddräktskalendrar, Ryanair vet precis vilka knappar som ska tryckas in för att få maximal uppmärksamhet i medierna.
Jag kan bara kapitulera och erkänna att jag villigt går på bluffen, gång på gång på gång.

Det enda jag kan hoppas på är att ni läsare är smartare än jag, och inte låter ert val av flygbolag styras av att Ryanairs vd hade högsta betyg i gerillamarknadsföring.

Information

Denna blogg är inte längre aktiv. För en lista på aktiva bloggar, gå till bloggar.aftonbladet.se.

Sök

Arkiv

Kategorier

  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Frida Westergård och Nils Höglander
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB