Glädjande siffror för sportbladet.se
av
Sitter och läser en mycket glädjande rapport om utvecklingen på sportbladet.se. Efter att vi organisaerrat om har vi nu börjat arbeta med att systematiskt förnya sajten. Bland annat är fokus att förbättra vår resultatservice. Det är för tidigt ännu att med säkerhet säga att de fina siffrorna för sportbladet.se är effekterna av det. Men det ser riktigt lovande ut. En snabb sammanställning:
Sportbladet.se – Ytterligare en fantastisk vecka förra veckan med 1 778 000 unika, vilket är näst högsta siffran sedan vi byte mätsystem för 18 månader sedan. Endast slagen av en OS-vecka förra året.
Fotboll – Nytt rekord för undersajten Fotbollsbladet med 1 138 000 unika. 791 000 unika läste sportbladets artiklar kring Landslaget. En jämförelse med Sportexpressen som också ökar visar Sportbladets starka ledarskap på fotboll: Närr Fotbollsbladet har 1 138 000 unika har FotbollsExpressen 350 000 unika besökare.
Hockey – Hockeybladet som gått lite upp och ned under hösten hade en fin siffra med 625 000 unika. Roligt att artiklar kring Hockeyallsvenskan, som S24 sänder, snittar på över 100 000 unika per vecka. NHL snittar på dryga 150 000 unika sedan seriestarten
WebbTV-sport – 514 000 unika ger oss andra veckan i rad med över halvmiljonen. Var tredje unik som tittade på Aftonbladet Webb-TV förra veckan tittade på sportklipp. Serie A lyfte rejält i sin bästa vecka. Stankovics drömmål var den stora dragaren med en perfekt redaktionell snabbhet och paketering.
Power play – Powerplay satte ett hejdundrande rekord i sin startvecka. 145 000 unika, björnarna som lirade hockey var den stora dragaren.
Laul-Calling – Robert Laul fick Lagrell till studion och pratade om Svennis. Det blev riktigt nyhetsdrivande i alla medier. Vi är bortskämda med fantastiska siffor på Laul Calling med 170 000 unika tittare
S24 – Nytt rekord för denna sida om sommaren satte S24 i Leksand – Malmö med 2181 sålda. Fantastisk siffra, riktigt roligt att vi kan nå upp i såna siffror redan i början av en lång Hockeyallsvenska. Aftonbladet leder utvecklingen bland medier med att ta betalt på nätet, även om det inte är ett så tufft race att leda ännu… Här finns mycket kvar att göra. Men vår satsning på betalt innehåll i S24 har just nu en mycket intressant utveckling.