Startsida / Inlägg

Hur ska framtidens Aftonbladet se ut?

av Jan Helin

Just nu är vi i början av en mycket spännande resa med vår största digitala utgåva: aftonbladet.se.

Ni är cirka två miljoner som varje dag läser den. Det är fantastiskt och vi förhåller oss ödmjuka till vår stora bullriga läsarskara. Men inget är så bra att det inte kan bli bättre.

Tidningar bör befinna sig i ständig förnyelse, men tror jag vara försiktiga med totala omgörningar så att läsarna inte känner igen sig. Stora, hastiga förändringar i tidningar leder ofta till förvirring och är mer ett uttryck för en redaktions vilja än läsarnas önskan. Bra omgörningar sker organiskt steg för steg. Ett bra betyg brukar jag tycka är när man tänker att nu var det länge sedan vi gjorde något rejält, tar fram en ett år gammal tidning (lättare att göra i printvärlden…) och tänker – men hur såg vi ut?!

Så redaktionens vilja och kreativitet och läsarnas önskan bör mötas. Därför har vi direkt i inledningen av det stora projektet att ta aftonbladet.se till nästa nivå och nya höjder startat en redesignblogg. Här kan du vara med och diskutera med vårt team som jobbar med redesignen om vad du tyckervi borde bli bättre på, vad vi borde ta bort, göra mer av och mindre av.

Inom kort kommer den första åtgärden att synas på sajten. En ny funktion för läsarkommentarer i samarbete med Facebook. Någon gång i vinter kommer det hända mycket saker på sajten. Välkommen att vara med på den resan fram!

Redesignbloggen - var med du också!
  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Filip Elofsson, Kristina Jeppsson, och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB