Makeup on my mind

Makeup on my mind

Startsida / Inlägg

Halloween-prepp

av Anna Wahlberg

A
Alessandra Ambrosio. Foto via denimblog.com

B
Blake Lively. Foto via denimblog.com

Har du gjort som snyggingarna Blake Lively och Alessandra Ambrosio och haffat en pumpa till Halloween? Jag har bara köpt vårtiga småttingar än, men vi får väl se, det är ju några dagar kvar.

Halloween är knappast något större issue i skönhetssammanhang. Såvida du inte ska på spökpartaj och klurar på hetaste zombiemakeupen såklart. Vad jag vet så är det bara ett företag som släpper en särskild Halloween-kollektion – nämligen Lush:

Lush

I år består kollektionen av fyra produkter inspirerade av den mexikanska högtiden Dia de los muertos då man träffas på kyrkogåden och äter, dricker, dansar och minns de döda. På hela taget en glad och festlig högtid. Där skelett och andra kusligheter spelar en skämtsam snarare än skräckinjagande roll.

I Lush-serien ingår en duschjelly, en badbomb, en duschgelé och en tvål. Jag tycker kanske inte att detta är den mest inspirerande kollektionen från Lush, de har gjort betydligt roligare grejer. Men Lush är ändå Lush och tvålen i form av en hatt med fruktdekorationer innehåller agave nektar och lime och det tycker jag låter fantastiskt och väldigt härligt mexikanskt.  

  • Tjänstgörande redaktör: Lina Thorén, Lisa Andersson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB